اخبار اخبار فرهنگی

واکنش زاکانی به ادعای فروش کتاب‌های کتابخانه آیت‌الله طالقانی

تبلیغات بنری


به گزارش -، علی رضا زاکانی درباره سرنوشت کتاب های کتابخانه آیت الله طالقانی صحبت کرد. یک پسر وی گفت: شهرداری تهران با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفت اقدامات لازم را برای مرمت و ایجاد بستری برای بهره مندی مردم از امکانات و الزامات فراهم کند.

وی با رد ادعای فروش کتاب های کتابخانه آیت الله طالقانی به دست فروشان، گفت: خیر، اینطور نیست. این موضوع در حال بررسی است؛ کتاب ها طبقه بندی شده و شهرداری نیز در حال بررسی وضعیت کتاب ها است.

در حالی که شهردار تهران از فروش کتاب‌های کتابخانه آیت‌الله طالقانی امتناع کرد، احمد علوی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، روز 29 مهرماه در جلسه شهر تهران گفت: «ما قبلاً موضوع را بررسی کرده‌ایم و متاسفانه این موضوع صحت دارد موضوع این است که در جریان مرمت، کتاب‌های موجود در خانه به مدیریت فرهنگی و هنری منطقه منتقل شد و متأسفانه به نگهداری از این مجموعه کتاب‌ها توجهی نمی‌شود و کتاب‌ها به محل نگهداری ختم می‌شوند. و برخورد با متخلفان و اطلاع رسانی به همگان بر عهده نهادهای نظارتی است.

سخنگوی شهرداری تهران نیز با تایید فروش کتاب‌های این کتابخانه از سرقت آنها خبر داد و گفت: پس از تخلیه خانه به منظور مرمت و بازسازی، کتاب‌ها در انبار نگهداری می‌شوند و به دلیل سرقت از این انبار، تعدادی کتاب پرونده این سرقت در پلیس آگاهی تهران مفتوح است و شهرداری تهران به عنوان شاکی در انتظار نتیجه است.

رسول جعفریان برای اولین بار در ابتدای مهرماه کلیپی را در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: «امروز چند کتاب را دیدم که مهر کتابخانه آیت الله طالقانی را در بازار کتاب قدیم دارند خانه آن مرحوم که به کتابخانه تبدیل شده و در اختیار شهردار است، این کتاب ها چگونه به این بازار رسیده است؟

245245

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *