اخبار اخبار عمومی

واکنش سکینه سادات پاد به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه الخبرآنلاین. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام «تصمیم سیاست ها و ضوابط تنظیم ارزشیابی و پذیرش متقاضیان تحصیلات عالی (بعد از پایان دوره متوسطه)» (مصوبه جلسه 843)، آزمون سراسری از سال 1402 برگزار می شود. تغییراتی که مهمترین آن تاثیر نهایی است که میانگین تجمعی پایه دوم دهم متوسطه دوم (به تدریج هر سال و با روندی افزایشی تا پایه دهم در سال 1404) در آزمون سراسری می باشد.

برگزاری دوبار آزمون ورودی سالیانه تغییر دیگری بود که بر اساس این مصوبه داوطلبان می توانستند در مجموع چهار بار در آزمون سراسری شرکت کنند و نمرات هر جلسه آزمون برای آنها معتبر باقی بماند رشته با بالاترین امتیاز

بر اساس این مصوبه آزمون سراسری فقط برای دروس اختصاصی برگزار می شود و نمرات دروس عمومی (تدریس ادبیات و نگارش فارسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش عربی و بینش اسلامی متوسطه) بر اساس نمرات امتحان نهایی مدارس و دانشگاه ها تعیین می شود. سوابق تحصیلی که تاثیر قطعی بر نمره کل دارند شمرده می شوند.

این تصمیم واکنش های بسیاری را از سوی دانش آموزان و کارشناسان آموزشی در پی داشت.

در همین راستا، سکینه سادات باد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی دولت سیزدهم، اخیرا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به این موضوع پاسخ داده است:

«به درخواست جمع کثیری از دانش آموزان در خصوص تصویب کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی، خود را ملزم دانستم و با هدف حرکت به سمت عدالت آموزشی به دبیر محترم شورا مکاتبه کردم. پیشنهاد می‌کنم شورا بدون عجله در اجرا، تصمیم را با توجه بیشتری بررسی کند.

این در حالی است که پیش از این دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گمانه زنی ها مبنی بر تغییر این مصوبه و اظهارات وزیر جدید آموزش و پرورش گفته بود: این مصوبه از سال آینده نیز اجرایی می شود پاسخ مفصل داد و گفت این تصمیم شورا است و وزارت آموزش و پرورش نمی تواند «ورود».

مصوبه فوق در جلسات 855 و 863 مورخ 11/05/1400 و 17/03/1301 اصلاح و در 4 تیر 1401 توسط شهید آیت الله آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به نام رئیس جمهور اصلاح گردید. ماده واحده الحاقی و اصلاحی و مواد سیاست ها و مقررات ساماندهی ارزیابی و پذیرش متقاضیان تحصیلات عالی (پس از اتمام دوره متوسطه) اعلام شد.

47232

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *