ورود کپی چینی تویوتا و مرسدس بنز با قیمت ۹۶۰ میلیون تومانی به بازار / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

ورود کپی چینی تویوتا و مرسدس بنز با قیمت ۹۶۰ میلیون تومانی به بازار / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ اکثر مردم با شنیدن کلمه iCar به اپل فکر می کنند. با این حال، سازنده آمریکایی تلفن همراه پروژه خودروی خود را لغو کرد. iCar یک خودروی جدید انرژی (NEV) است که با اپل مرتبط نیست و توسط چری در سال 2023 راه اندازی شد. طیف محصولات آن در حال حاضر شامل مدل دیگری به نام iCar 03 است. چری آنقدر شجاع نیست که از نام iCar برای فروش جهانی استفاده کند، بنابراین iCar 03 با نام Jaeco J6 (Lucano J6) به کشورهای دیگر معرفی شد.

طبق اسناد فاش شده، قیمت اولیه iCar V23 که تا 401 کیلومتر برد دارد، 16500 دلار (معادل 960 میلیون تومان) است. اولین نسخه این خودرو قرار است در سال جاری روانه بازار شود.

نسخه چینی تویوتا و مرسدس بنز با قیمت 960 میلیون تومان وارد بازار می شود/عکس

iCar V23 دومین مدل این برند است و همانطور که گفته شد به طور مشترک توسط Chery و Zhimi Tech شیائومی توسعه یافته است. در این پروژه تیم Zhimi مسئولیت تعریف، برنامه ریزی و مهندسی محصول را بر عهده داشت. چری مسئولیت تولید، زنجیره تامین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. به نظر می رسد این دو شرکت از همکاری خود راضی هستند چرا که قصد دارند تا سه سال آینده 6 تا 8 خودرو را روانه بازار کنند.

نسخه چینی تویوتا و مرسدس بنز با قیمت 960 میلیون تومان وارد بازار می شود/عکس

iCar V23 از استایل جعبه‌ای iCar 03 پیروی می‌کند. ویژگی‌های متمایز آن عبارتند از چراغ‌های گرد، گلگیرها و دستگیره‌های درها، و سپرهای برجسته. ظاهر کلی این خودرو یادآور محصولاتی مانند تویوتا FJ کروزر، مرسدس بنز کلاس G و جیپ رانگلر است.

iCar V23 یک خودروی کوچک با ابعاد 4220/1915/1845 میلی متر است. اما فاصله محورهای آن 2730 میلی متر است. به لطف اورهنگ های کوتاه (فاصله کم دماغه خودرو تا جلوی چرخ جلو)، زوایای ورود و خروج V23 به ترتیب 43 و 41 درجه است. چری این مدل را به عنوان خودروی آفرود با چهار چرخ محرک و فاصله 212 میلی متری از سطح زمین عرضه می کند. iCar همچنین دارای یک نسخه دو چرخ متحرک با فاصله 206 میلی متری از زمین خواهد بود.

نسخه چینی تویوتا و مرسدس بنز با قیمت 960 میلیون تومان وارد بازار می شود/عکس

در داخل، iCar V23 ظاهری مدرن با صفحه نمایش بزرگ شناور، فرمان سه پره گرد و کنترل های فیزیکی دارد. از دیگر ویژگی های این آفرود کوچک اما قدرتمند می توان به رادارها و چیپست کوالکام اسنپدراگون 8155 داخل آن اشاره کرد.

در مورد موتور iCar V23 اطلاعاتی در دست نیست و فقط می دانیم که این خودرو دو نوع برد 300 و 500 کیلومتری را ارائه خواهد کرد.

منبع: کام. carnewschina

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *