اخبار اخبار عمومی

وزیر رفاه؛ شروع خوب اما…/ آقای میدری شما برادر سازمان برنامه و بودجه هستید یا متولی بهبود امور معلولان؟

تبلیغات بنری


رویای پدر: هرچند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یکی از مراکز نگهداری معلولان و همچنین نشستی با مدیران کانون ها، انجمن ها و فعالان حوزه معلولیت شروع خوبی داشت و تعصب خود را نسبت به معلولان نشان داد. افراد دارای معلولیت علاوه بر شناخت، پیشرفت کارها برای فرد معلول در این ماه نشان دهنده این است که او یا اشتیاق اولیه خود را از دست داده است یا تعصب خود را نسبت به معلولان از دست داده است، یا شاید مانند همتایان سابق خود به این نتیجه رسیده است که آن را از دست داده است. هنوز برای شرطی کردن حرف و عمل در این مملکت زود بود و هنوز می توانست گروهی را در جستجوی حقوق و حقوق کوچک اما معین خود رهبری کند و به صندلی تکیه دهد.

دیدار بی نتیجه وزیر با رئیس سازمان برنامه و بودجه

المداری که در روزهای نخست وزارتش وعده پرداخت مستمری 18 هزار نفر از بازماندگان را داده بود، 28 شهریور از ملاقات با پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و قول پرداخت مستمری بازماندگان را داد. میرداد و نتیجه این ادعا این بود که مستمری 18 هزار نفر در شهریور ماه پرداخت نشد و مابقی آن پرداخت شد.

اندکی پس از آن که برخی نمایندگان مجلس در اعتراض به توقف مستمری مشمولان اعتراض کردند، سازمان برنامه و بودجه وارد میدان شد و از توافق با وزیر برای پرداخت مستمری بازماندگان خبر داد. شهریور. یعنی همین وزیر ظرف دو هفته اعلام کرد که دو جلسه با دو توافق و یک هدف مشترک (پرداخت مستمری بازماندگان) برگزار می‌شود، در حالی که هیچ یک از این جلسات نتیجه‌ای نداشت.

صرف نظر از اینکه قرارداد مذکور صرفاً گفت‌وگوی بدون نتیجه مدری و پورمحمدی بوده است، باید گفت که اگر مستمری مددجویان بر اساس شرایط معیشتی و بر اساس قانون پرداخت شود، چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ آیا ادامه آن نیاز به تایید وزیر دارد؟ اگر این موضوع نیاز به موافقت وزیر دارد، تکلیف تغییر وزیر چیست؟

آیا مشتریان املاک و مستغلات وزارتخانه هستند که وزیر باید با حقوق آنها موافقت کند؟ با این حال، حتی در صورت پذیرش موافقت نامه، اگر طبق توافق مدری و پورمحمدی مقرر شده بود که مانده شهریور به مستمری 13 هزار نفر از مشمولان بهزیستی که قطع شده اند اختصاص یابد، چرا این کار انجام شد. ? این موجودی تخصیص و پرداخت نشده است و چرا توسط اسپانسر و گروه هدف تایید نشده است؟

وزیر رفاه؛ شروع خوبیه اما.../ آقای مدری شما عضو سازمان برنامه و بودجه هستید یا مسئول بهبود امور معلولان هستید؟

وقتی خبری نیست به هر قیمتی خبر تولید کنید

نکته دیگری که ثابت می کند رهبری وزیر دیگر علاقه ای به حل مشکلات معلولان ندارند، این است که ظاهراً «طبق ماده 7 قانون معلولان، مقرر شد وجوه کمکی به این افراد پرداخت شود. آنها» مراکز نگهداری از معلولان و کمک پرستاری برای معلولان شدید. معلولان در منازل باید در حدود اعتبار قانونی تعیین شده در بودجه سال جاری که به طور کامل به تصویب مجلس رسیده و تا پایان سال اجرا می شود برای خانواده ها تخصیص و اجرا شود. 100 درصد اما این در حالی است که سقف اعتبارات در این موضوع 28 درصد است و معیشتی افزایش 40 درصدی را نمی دهد و اگر چنین است، توافقی که وزیر رفاه منعقد کرده است چیست. ? اگر قرار باشد توافقات او به نتیجه نرسد، چه نیازی به توافقات اوست؟ آیا وزیر برای تولید محتوای خبری که به هر قیمتی خبر تولید می کند موضع گیری کرد؟

نکته دیگری که در تعدادی از توافقات اخیر وزیر جدید آمده است این است که «سازمان بهزیستی موظف است هزینه‌های کمک‌های ماده ۷ قانون معلولان را مطابق با تخصیص اعتبار ۶ ماهه پرداخت کند. ” سوال این است که اگر مدری وزیر رفاه نمی شد، بهزیستی چنین مسئولیتی را بر عهده نمی گرفت؟ آیا مدری وزیر شد تا بهزیستی را به وظایف قبلی خود متعهد کند یا مقدمه ای برای انجام وظایفش باشد؟

گفته شد از جمله موافقت‌نامه‌های وزیر، «کمک سکونت موضوع ماده (27) قانون حمایت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند (ج) ماده (31) برنامه هفتم». «قانون (پرداخت مستمری بازنشستگی به میزان 20 درصد حداقل دستمزد)» نیز در قالبی جداگانه در بودجه سازمان گنجانده شده است، وضعیت رفاهی کشور پیش‌بینی و ماهانه تخصیص می‌یابد عدم پرداخت این موضوع به دلیل عدم وجود بند جداگانه در بودجه ای که با ایجاد آن موافقت کردید که در قانون برنامه ششم شاهد آن بودیم و هنوز اجرایی نشده است، پس خبر چه فایده ای دارد؟ مانور دادن روی آن همانطور که بودجه و وضعیت فعلی بند 27 نشان می دهد، مشکل اصلاً تخصیص منابع نیست و شما واقعاً یا فاقد اطلاعات هستید یا نظرات دیگری در مورد جمعیت هدف دارید.

وزیر رفاه؛ شروع خوبیه اما.../ آقای مدری شما عضو سازمان برنامه و بودجه هستید یا مسئول بهبود امور معلولان هستید؟

چه بسیار شرعی و تفسیر، پس منابع و اعتبارات کجاست؟

خود وزیر هم خوب می‌داند که برای حل مشکل، قانون و ماده و تفاهم‌نامه فراوان است و برای این مقوله محدود یا به‌طور دقیق‌تر محدود، «منابع و اعتبارات» است و باید این کار را انجام دهد. . و فراموش نکنید که او دقیقاً برای ایجاد تحول در این زمینه، نه برای مرور اخبار مرده و عادی سازی شرایط افراد دارای معلولیت، وزیر شد. با اندکی تأمل در تاریخچه بودجه بهزیستی می توان دریافت که سقف بودجه حوزه معلولان همواره بسیار دور از کف نیاز آنها بوده و بسترهای رفاهی اجتماعی به تامین مالی در سازمان تامین اجتماعی منتقل شده است. سال های بعد برای حل هر مشکلی، هر بار بودجه ای برای این رشته در نظر گرفته شده بدتر از آن است که قبلا تعیین شده بود و نیازها هرگز با اعتبارات مطابقت ندارد.

سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتبار را در حدود اعتبار تعیین شده در قانون بودجه تخصیص و هزینه کند. اما او به وظیفه خود عمل نمی کند و دردناک است که وظیفه وزیر این است که بخواهد این اعتبارات را برای بهبود شرایط گروه مددکاری اجتماعی اختصاص دهد که بخشی دیگر از ماجرایی است که به افراد دارای معلولیت پرداخت می شود. اما مدری به عنوان وزیر تسلیم این مانورهای توهین آمیز می شود و به سرپوش گذاشتن بر عدم انجام تعهدات کمک می کند.

اکنون با روحیه اقدامات مدری به نظر می رسد که در دوران مسئولیت وی نه تنها وضعیت بودجه رفاه اجتماعی تعیین و افزایش و وضعیت معلولان از هم گسسته شود. بلکه بر روی همان پاشنه قبلی به چرخش ادامه خواهد داد. اکنون که مدری ترجیح می دهد به جای مطالبه حقوق معلولان در کنار سازماندهی برنامه بایستد، می توان پیش بینی کرد که تنها ابتکار او جایگزینی رئیس بهزیستی خواهد بود که در این شرایط، «جایگزینی راننده» است. توضیح بهتری برای این عمل

233233

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *