پارسا پیروزفر از دهه هفتاد تا امروز/ عکس
اخبار اخبار فرهنگی

پارسا پیروزفر از دهه هفتاد تا امروز/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، پارسا پیروزفر 52 ساله در دوران بازیگری خود در 25 فیلم به ایفای نقش پرداخت و به نظر می رسد نقش خود را با دغدغه فراوان در سریال های تلویزیونی و برنامه های خانگی انتخاب کرده است، اما از بین بازی هایی که در مقابل اکران انجام داده است. دوربین کارگردان متفاوت بود. به گزارش همشهری آنلاین، وی چندین نقش ماندگار را ایفا کرده است.

هفت نمایشنامه و کارگردان تئاتر در دهه نود
بروور 10 تا 12 نمایش را در این تئاتر بازی و کارگردانی کرده است. در دهه 70 با کارگردانانی چون بهروز غریب پور و بهرام بضایی همکاری داشت. اوج فعالیت او در تئاتر به دهه 90 برمی گردد که پیروزوار هفت نمایش را کارگردانی و بازی کرد. از این میان او کارگردانی کرد و در دو اجرا به عنوان خوانی شرکت کرد. فیلمنامه های خارجی کارگردانی این بازیگر از تئاترهای پرمخاطب دهه 90 بود و از تئاترهای او می توان به «گلن گری، گلن راس»، «ماتریوشکا»، «روز تابستان» و «برخورد» اشاره کرد.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزوار از پارسا به یاد داریم

از مهمان بی سواد تا یاغی
حضور پارسا پیروزفر در نقش های ماندگار در دوران فعالیت سینمایی اش چشمگیر است. شخصیت یوسف در «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی، فرهاد هرندی در فیلم «شیدا»، بیژن ایرانی در سریال «در چشم باد»، کاوه کیانی در «اشک سرما»، پارسا در سریال «در بنا تو» و نقش بهمن در سریال خانه یکی از نقش های این بازیگر 52 ساله است.

اولین حضور او در تلویزیون

«در بنا تو» اولین حضور پیروزفر در تلویزیون بود. حضور او در این سریال که به دلیل ممیزی ها محدود شده بود، مانع از دیده شدن پیروسفر نشد. او در این سریال با حسن گوهرشی، لعیا زنگنه، رامین برخمی، ثریا قاسمی، ایرج راد، سعید بورسمی و… در سریال مرد قلب آهو، پیروزفر دوباره با لیا زنگنه همکاری کرد اما این بار به ایفای نقش پرداختند. از برادر و خواهر

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزوار از پارسا به یاد داریم

پیروزفر در اوایل دهه 80 بازی در سریال سفر سبز را پذیرفت. این سریال پرطرفدار به کارگردانی محمدحسین لطیفی داستان جوانی با بازی پارسا پیروزفر را روایت می کند که در جستجوی خانواده واقعی خود از آلمان به ایران می آید. این سریال بخشی از تاریخ ایران مربوط به قیام میرزا کوچ خان جنگلی تا آزادی خرمشهر را روایت می کرد. این بازیگر در سه دوره در این سریال حضور داشت و یکی از خاطره انگیزترین شخصیت های آن را خلق کرد.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزوار از پارسا به یاد داریم

پروسفر در یاگی
پیروزفر در سری اول سریال خانگی «یاگی» به خوبی ظاهر شد که اولین تجربه کارگردانی مهمت کارت در شبکه سریال خانگی بود. این سریال یکی از نمایش های خانه معروفی بود که پیروزفر در کنار طناز طباطبایی، علی شادمان، امیر جعفری، نیکی کریمی، مه لقا باقری، مهدی حسینی نیا، عباس جمشیدی فر بازی می کرد.

پیروزفر در نقش مولانا
پیروزفر این روزها با حضور در فیلم مست عشق در نقش مولانا دوباره دیده می شود. بازیگری که اغلب در فیلم ها بازی می کند.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزوار از پارسا به یاد داریم

عبدالله در ضیافت
«دیافت» آغاز درخشش پارسا پیروزفر در سینما و آغاز همکاری او با مسعود کیمیایی است. ماجرای دور هم جمع شدن دوستان در یک ضیافت یکی از بهترین آثار کارنامه کیمیایی به حساب می آید و پیروزفر در نقش عبدل می درخشد. او توانست نقش مکمل را به خوبی ایفا کند. پیروزفر در دو فیلم مرسدس و آتراز بارها با کیمیایی همکاری کرد.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزوار از پارسا به یاد داریم

او در «شیدا» ​​و دیالوگ های معروف بازی کرد
یکی از مهم‌ترین و طولانی‌ترین نقش‌هایی که پارسا پروزفر ایفا کرده، در شیدا می‌گذرد. جایی که او در نقش فرهاد، مبارزی ظاهر می شود که نابینا شده و در روزهای سخت نقاهت در بیمارستان، عاشق پرستاری می شود که برایش قرآن می خواند. ترموسفر شیدا با یک چالش اساسی مواجه است.

دو نقش متفاوت
حضور دانش آموز در «زمان گردو چیدن» یا ایفای نقش در «اشک سرد»؛ پروزفر بازیگری پرخطر است. او در فیلم اشک سرما به کارگردانی عزیزالله حمیدی نژاد در نقش کافی، سرباز اعزامی به کردستان برای پاکسازی یک منطقه مین، در بازی بسیار باورکردنی ظاهر می شود.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزوار از پارسا به یاد داریم

شخصیتی اعتیاد آور اما دوست داشتنی
او سال ها قبل از حضور در فیلم «مهمان مامان» در «پیری» در نقش کوتاه شیخ سالک در خیال الجنیه ظاهر می شود و اولین حضورش در سینما را رقم می زند. سال ها بعد دوباره به سراغ فیلم «ماهارجوی» می آید اما این بار در یکی از نقش های اصلی. شخصیت یوسف در مهمان مادرم هم شخصیت ساده ای نیست.
«اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی و حضور او در «اسب حیوان نجیبی است» یا «نقاب» ساخته کاظم راست جفتر از دیگر فیلم‌هایی هستند که پیروزفر توانسته با موفقیت در آنها ظاهر شود.

245245

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *