اخبار اخبار تکنولوژی

پاسخ آمریکا به قدرت‌نمایی چین در دریا / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ منطقه استراتژیک گوام به دلیل رزمایش و حضور کشورهای مهم همواره پررنگ و متمایز بوده است. گوام یکی از مناطق سنتی ایالات متحده آمریکا در اقیانوس آرام غربی است.

اخیراً آمریکا اسکادران مهمی از زیردریایی های خود را برای تقویت حضور خود در غرب اقیانوس آرام به این منطقه اعزام کرده است. این زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک‌های کروز از بندر اصلی خود در هاوایی در اول اکتبر به گوام منتقل می‌شود.

USS Minnesota اولین زیردریایی کلاس خود خواهد بود که به طور دائم در گوام مستقر می شود. زیردریایی هسته ای کلاس ویرجینیا به عنوان گل سرسبد و جانشین کلاس لس آنجلس معرفی شد. 22 فروند از این زیردریایی در حال حاضر در خدمت هستند.

در مجموع قرار است 64 فروند از این کلاس ساخته شود. زیردریایی های کلاس ویرجینیا برای طیف وسیعی از ماموریت ها با تمرکز ویژه بر عملیات ساحلی طراحی شده اند. این زیردریایی های همه کاره می توانند جنگ ضد زیردریایی، جنگ ضد کشتی، جنگ ضربتی و نظارت و شناسایی انجام دهند.

یو اس اس مینه سوتا مجهز به اژدر مارک 48 است و می تواند تا 12 موشک کروز تاماهاوک را از سیستم پرتاب عمودی خود پرتاب کند. این سلاح پیشرفته انعطاف پذیری عملیاتی و قدرت نیروی دریایی در منطقه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

همانطور که چین به گسترش توانایی های دریایی خود در منطقه هند و اقیانوس آرام ادامه می دهد، گوام برای پنتاگون اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد. این قلمرو ایالات متحده پایگاه نیروی هوایی اندرسن، پایگاه دریایی گوام، و کمپ بلیز، یک پایگاه بزرگ تفنگداران دریایی در حال ساخت است.

با توجه به موقعیت استراتژیک گوام به عنوان غربی ترین قلمرو ایالات متحده و مجاورت آن با دریای چین جنوبی، انتظار می رود این منطقه نقشی حیاتی در هر گونه درگیری احتمالی با چین ایفا کند.

منبع: com.eurasiantimes

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *