اخبار اخبار سیاسی

پاسخ هوشمندانه ایران به حمله نظامی اسرائیل /توان نظامی برای حمله گسترده تر به تل آویو فراهم است

تبلیغات بنری


به گزارش -، صبح روز شنبه اسرائیل به برخی از اهداف نظامی در ایران حمله کرد. این رژیم به برخی از پایگاه های نظامی ایران واقع در تهران، خوزستان و عیلام حمله کرد و همانطور که تاکنون گزارش شده خسارت قابل توجهی وارد نکرده است.

با توجه به هشدارهای مقامات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر به اسرائیلی ها در خصوص هرگونه خطا و خطا در حمله به ایران، آیا ایران مجدداً به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد؟ این سوالی است که از عابد اکبری کارشناس سیاست خارجی پرسیدیم. پاسخ ایران البته قطعی و هوشمندانه تلقی می شد و هدف اسرائیل از حمله صبح امروز نیز کشاندن کل منطقه به یک جنگ همه جانبه بود.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

*****

آقای اکبری! اسرائیل صبح امروز چند روز پس از حمله موشکی ایران به برخی از مراکز نظامی کشورمان حمله کرد. انتظارات شما از واکنش ایران چیست؟ آیا بار دیگر شاهد واکنش ایران به این اقدام صهیونیست ها خواهیم بود؟

جمهوری اسلامی ایران همانطور که پیش از این نیز به طور رسمی از طریق مجاری دیپلماتیک اعلام کرده است، آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی از سوی اسرائیل است و حق پاسخگویی به هرگونه تجاوزی را برای خود محفوظ می داند. هر چند در آن تردیدی وجود نخواهد داشت، اما به نظر می رسد پاسخ جمهوری اسلامی ایران این بار بسیار هوشمندانه است و اسرائیل نیز پاسخی متناسب دریافت خواهد کرد.

در چند روز گذشته صحبت‌های زیادی در مورد سامانه‌های دفاعی اسرائیل مطرح شده است که با کمک و همکاری آمریکا توانسته‌اند برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه مستقر شوند. در این شرایط واکنش ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

امروز توان دفاعی ایران در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند میزان خساراتی را که به دشمن وارد می‌کند مشخص کند و اگر مقامات کشور بخواهند حملات گسترده‌تری علیه اسرائیل انجام دهند، توان نظامی آن در دسترس است.

این حمله اسرائیل به ایران تا چه اندازه می تواند سطح تنش را در منطقه افزایش دهد؟ به خصوص که شاهد واکنش سریع عربستان سعودی بودیم؟

اقدامات ماجراجویانه و تروریستی اسرائیل در ماه های اخیر هشداری جدی برای صلح و امنیت نظام بین الملل بود. اقدامات تروریستی اسرائیل باید به صراحت توسط همه کشورها محکوم شود زیرا عدم کنترل این رژیم تنها باعث تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه می شود. بنابراین، آنها باید مجبور شوند تا از چنین اقدامات تروریستی تهاجمی در همه جا جلوگیری کنند.

نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت باید مسئولیت های خود را جدی بگیرند و به وظایف خود برای توقف سیاست های بی ثبات کننده و اقدامات غیرقانونی رژیم عمل کنند. با اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، هدف واقعی اسرائیل از کشاندن کل منطقه به جنگی گسترده آشکارتر شده و تا دیر نشده باید جلوی ماجراجویی نظامی این رژیم جنایتکار گرفته شود.

2727

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *