اخبار اخبار جهان

پاشینیان: ارمنستان از مشارکت ترکیه در جنگ قره‌باغ مطلع بود

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری دانشجو آنلاین، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شامگاه شنبه در نشست خبری با رد اتهامات وارده به ارمنستان به دلیل همکاری نظامی-فنی با فرانسه و هند، گفت: ارمنستان از همین موضوع برخوردار است. حقوق به عنوان جمهوری ارمنستان. برای ارتقاء سلاح های خود با شرکا و متحدان خود همکاری کنید.

نوسازی ارتش ارمنستان و موضوع همکاری با شرکای فرامنطقه ای

وی گفت: به عنوان مثال ما متهم به همکاری نظامی-فنی با فرانسه و هند هستیم. در آذربایجان گفته می شود که کشورهای خارج از منطقه به ویژه فرانسه به ارمنستان سلاح می فرستند. اما اینکه آذربایجان مثلاً از ایتالیا اسلحه می‌خرد واضح و پنهان نیست. این کشور در مجاورت فرانسه قرار دارد. چرا آذربایجان می تواند از ایتالیا سلاح بخرد اما ارمنستان نمی تواند از فرانسه سلاح بخرد؟ آذربایجان مقدار زیادی سلاح از اسرائیل دریافت کرده است.

وی اظهار داشت که متهم کردن ارمنستان در شرایطی که ارمنستان دائما در معرض تهدید است، ناعادلانه است.

علاوه بر این، او گفت که پیشنهاد ایجاد مکانیسم های کنترل تسلیحات دوجانبه (بین آذربایجان و ارمنستان) را دارد.

نخست وزیر ارمنستان تصریح کرد: بارها گفته ام که هر کشوری حق دارد ارتشی قوی و آماده داشته باشد. در حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، حق داشتن ارتش و دفاع مشروع حق مسلم است. هر دولتی حق دارد از خود دفاع کند و نمی توان در مورد این حق دولت ها صحبت کرد، زیرا قوانین بین المللی نیز وظیفه حمایت از شهروندان را به دولت ها واگذار کرده است.

وی افزود: اصلاحات در حال انجام در ارتش ارمنستان فقط برای این منظور است.

نشست خبری پاشینیان

موضوع برخی مغایرت های قانون اساسی ارمنستان و آذربایجان با مفاد معاهده صلح

پاشینیان همچنین گفت که قانون اساسی جمهوری آذربایجان شامل ادعاهای ارضی علیه ارمنستان است. اگرچه ارمنستان در این مرحله مایل به تغییر آن نیست. شرایط توافق شده در پیش نویس معاهده صلح این موضوع را حل خواهد کرد.

پاشینیان به اتهامات آذربایجان علیه قانون اساسی ارمنستان اشاره کرد و گفت: باکو ادعا می کند که قانون اساسی ارمنستان شامل ادعاهای ارضی علیه آذربایجان است، زیرا مقدمه این سند حقوقی به “اعلامیه استقلال” اشاره دارد که به تصمیم اتحاد ناگورنو در سال 1988 اشاره دارد. ” – قره باغ یعنی قره باغ و ارمنستان.

به گفته وی، قانون اساسی جمهوری آذربایجان برخلاف قانون اساسی ارمنستان شامل دعاوی ارضی علیه ارمنستان است.

پاشینیان افزود: ارمنستان موضوع تغییر قانون اساسی آذربایجان را مطرح نمی کند زیرا پیش نویس معاهده صلح شامل بند مورد توافق طرفین است که تصریح می کند باکو و ایروان نمی توانند موضوع قوانین داخلی یکدیگر را برای عدم اجرای بندها مطرح کنند. از معاهده

وی گفت: اگر ارمنستان از جمهوری آذربایجان بخواهد قانون اساسی خود را تغییر دهد، این به معنای توقف کل موضوع (پیمان صلح) است.

پاشینیان: ارمنستان از مشارکت ترکیه در جنگ قره باغ آگاه بود

نشست خبری پاشینیان

نقش ترکیه در جنگ قره باغ

پاشینیان در بخشی دیگر از این کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در ژوئیه گذشته به مشارکت ارتش ترکیه در جنگ دوم قره باغ اعتراف کرد، سرویس های اطلاعاتی ارمنستان از دخالت ترکیه در این جنگ مطلع شدند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که در شرایط کنونی به دلیل برخی تحولات مثبت در روابط ارمنستان و ترکیه نمی خواهد درباره این موضوع صحبت کند.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *