اخبار اخبار عمومی

پایتختی میان اقیانوس/ عکس

تبلیغات بنری


فرهاد طالبانیان: جمهوری مالدیو کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس هند با 520 هزار نفر جمعیت است. فاصله این مجمع الجزایر از سرزمین اصلی قاره آسیا 750 کیلومتر است و از نظر جمعیت و مساحت کوچکترین کشور قاره آسیا و کوچکترین کشور جهان به حساب می آید. مالدیو مکان بسیار زیبایی برای گردشگری است.

مردم مسلمان مالدیو در سال 1965 تصمیم گرفتند از بریتانیا مستقل شوند و در نهایت جمهوری مالدیو را تشکیل دادند که مجموعه ای از چندین جزیره و استان مختلف است.

پایتخت مالدیو شهری به نام ماله است. این شهر با مساحتی در حدود 6 هزار کیلومتر مربع، بزرگترین شهر مالدیو محسوب می شود. البته از کشوری که از نظر تراکم جمعیت در رتبه ششم دنیا قرار دارد، باید انتظار سرمایه متراکمی از نظر جمعیت و ساختار مسکونی را داشته باشیم.

معمولاً گردشگران از ماله به سایر نقاط مالدیو می روند. زیرا فرودگاه این کشور در پایتخت مالدیو قرار دارد. علاوه بر این، این شهر جزیره ای دارای مرز آبی مشترک با سریلانکا است. ماله، مانند بسیاری از مناطق مالدیو، جاذبه های زیادی دارد که ارزش دیدن را دارد.

پایتخت وسط اقیانوس/عکس

مسجد جامع جمعه این یکی از جاذبه های مهم گردشگری و مذهبی در ماله، پایتخت مالدیو است. این مسجد به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد جنوب آسیا شناخته می شود. این مسجد به عنوان یک مقصد مهم مذهبی و گردشگری در ماله شناخته می شود.

زیردریایی دیواری مالدیو زیردریایی زیبا در اعماق آبهای فیروزه ای. در دنیای زیر آب، ماهی های رنگارنگ، مرجان ها، ماهی های صخره ای، شیرماهی، کوسه های صخره ای نوک سفید، لاک پشت ها و موج عظیمی از ماهی های کوچک از شما استقبال خواهند کرد. سوراخ هایی در این زیردریایی تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند مناظر زیر آب را به طور کامل ببینند. در حین لذت بردن از محیط زیر آب، می توانید کشتی های غرق شده و کشتی های غرق شده را نیز کشف کنید.

یادبود سونامی در ماله، پایتخت مالدیو واقع شده است. این بنای یادبود به دلیل سونامی وحشتناکی که در اوایل دسامبر 2004 رخ داد ساخته شد. سونامی سال 2004 یکی از بدترین طوفان های تاریخ بود، زیرا در اثر زلزله در اقیانوس هند ایجاد شد و بسیاری از مناطق در کشورهای دیگر را تحت تأثیر قرار داد.

یادبود سونامی در ماله به عنوان مکانی برای یادبود کسانی است که در این رویداد فاجعه بار جان خود را از دست دادند و به عنوان نمادی از انسانیت و تلاش برای بازسازی و بازیابی آسیب ها. این یادبود شامل مجسمه‌ها و نمایشگاه‌هایی است که به گردشگران و بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به خاطرات و میراث سونامی ادای احترام کنند.

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *