پای هوش مصنوعی به تقلب در کنکور هم رسید
اخبار اخبار عمومی

پای هوش مصنوعی به تقلب در کنکور هم رسید

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: چندی پیش یکی از داوطلبان کنکور دانشگاه های ترکیه به کمک هوش مصنوعی اقدام به تقلب کرده و جواب آزمون را به دست آورد که لو رفت.

رسانه های ترکیه گزارش دادند که این داوطلب یک سیستم ابتکاری برای اتصال به اینترنت، دوربین مخفی و نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی ایجاد کرده است که در هنگام پاسخگویی به سوالات آزمون از آن استفاده کرده است. رفتار این داوطلب در جلسه آزمون شک ممتحنین را برانگیخت و آنها او را از نزدیک بررسی کردند و متوجه روش تقلب او شدند.

به گزارش رسانه های ترکیه، این کلاهبرداری اولین کلاهبرداری است که با استفاده از هوش مصنوعی در آزمون ورودی دانشگاه انجام شده است.

سیستم ایجاد شده توسط این داوطلب از یک روتر، یک گوشی هوشمند، یک دوربین با کیفیت بالا و یک هدست کوچک تشکیل شده است.

او روتر را در آستر کفش های کتانی خود پنهان کرد و گوشی هوشمند و دوربین خود را به ترتیب به عنوان کارت اعتباری و دکمه پیراهن پنهان کرد. هدست آنقدر کوچک بود که بدون جلب توجه کسی در گوش داوطلب قرار می‌گرفت.

این دوربین به یک گوشی هوشمند متصل است و می تواند سوالات تستی را به سیستم مجهز به هوش مصنوعی ارسال کند و از طریق هدست پاسخ صحیح را بگوید.

این داوطلب پس از دستگیری به پلیس آگاهی تحویل داده شد. او نه تنها مدتی را در زندان می گذراند، بلکه حداقل تا دو سال نمی تواند در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کند.

هوش مصنوعی تا آنجا پیش رفته که در کنکور تقلب کرده است

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *