اخبار اخبار عمومی

پرجمعیت‌ترین خانه جهان ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ مهمان دارد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، شاید خیلی ها فکر کنند که قسمت چوبی داخل درختان بی فایده است. اما در واقع خانه طیف گسترده ای از اشکال مختلف زندگی است. طبق مطالعات انجام شده، به طور متوسط ​​بیش از یک تریلیون قارچ، باکتری و سایر میکروب ها در داخل تنه هر درخت زندگی می کنند و جوامعی را تشکیل می دهند که در نوع خود منحصر به فرد هستند.

به گفته خوزه مرکادو بلانکو، میکروبیولوژیست در شورای ملی تحقیقات اسپانیا که در پروژه تحقیقاتی شرکت نداشت، برخی از این میکروب ها می توانند به عنوان پروبیوتیک برای دفع یا از بین بردن پاتوژن ها عمل کنند. به گفته وی، نتایج این مطالعه می تواند راهکارهای جدیدی برای حفاظت از درختان آسیب پذیر در سراسر جهان ارائه دهد.

فواید میکروب ها برای درختان

میکروب ها بخش مهمی از زندگی گیاهان هستند. به عنوان مثال، قارچ های موجود در خاک به ریشه درختان کمک می کنند تا به آب و مواد مغذی دسترسی پیدا کنند و باکتری ها و قارچ های مفید روی برگ درختان از عفونت توسط قارچ ها یا باکتری های مضر جلوگیری می کنند. با این حال، اطلاعات زیادی در مورد میکروب هایی که در داخل چوب درخت سالم زندگی می کنند در دسترس نیست.

طبق برآوردها، 10 تریلیون درختی که روی این سیاره زندگی می کنند، حاوی 450 گیگا تن کربن هستند و این مقدار در حیوانات کوچک تنها 2 گیگا تن است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *