پرده کعبه عوض شد/ عکس
اخبار اخبار عمومی

پرده کعبه عوض شد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، همزمان با روز اول محرم الحرام در عربستان سعودی و آغاز سال 1446 هجری قمری، پرده کعبه مقدس عوض شد.

به گزارش ایسنا، همانطور که رسانه های سعودی توضیح دادند، پرده جدید شامل 53 تکه زرین دوزی شامل 16 قطعه برای قسمت کمربند، 7 قطعه برای زیر کمربند، چهار قطعه گوشه، 17 فانوس، پنج تکه برای پرده در کعبه، و یک قطعه برای «ستون یمنی» و دو قطعه برای آستر کردن سنگ سیاه با ناودان.

این پرده توسط 159 صنعتگر ماهر تولید شد و قسمت تذهیب آن بین 60 تا 120 روز به طول انجامید.

در تولید این پرده از 120 کیلوگرم طلا، 100 کیلوگرم نقره و 1000 کیلوگرم ابریشم استفاده شده است. به گفته این مقام مسئول مجتمع تولید پرده کعبه وزن این پرده 1350 کیلوگرم و ارتفاع قطعه 14 متر است که از چهار ضلع مجزا و یک پرده درب تشکیل شده است.

روی جلد از بیرون با نوشته های بافته شده با نخ های سیاه تزئین شده است.

هنگام نصب پرده، یک تیم تخصصی، آموزش دیده و با صلاحیت علمی و عملی، بر کار برچیدن و مراحل اولیه تعویض روکش کعبه، که برداشتن روکش کهنه، برداشتن تذهیب و برداشتن روکش جدید است، نظارت می کنند.

پرده کعبه عوض شد/تصویر

برای نصب پرده باید چهار ضلع را به طور جداگانه به بالای کعبه رساند تا فرآیند پیچیده تکمیل شود. بعد از تمام شدن تمام ضلع ها، گوشه های روکش دوخته می شود و سپس پرده قرار می گیرد که این کار زمان و مهارت در کشیدن دارد و در پارچه مشکی بازشو ایجاد می کند.

حدود سه هفته قبل از مراسم حج، قسمت پایین کسوا برداشته شد. این روش هر ساله برای محافظت از پرده از آلودگی و آسیب در هنگام طواف زائران بر کعبه تکرار می شود.

پرده کعبه عوض شد/تصویر

در گذشته در موسم حج، به ویژه صبح روز نهم ذی الحجه، پس از نزول زائران بر کوه عرفات، پرده کعبه برای آماده شدن برای پذیرایی از نمازگزاران صبح روز بعد که مصادف بود با نمازگزاران عوض می شد. عید قربان.

سال گذشته اداره کل امور حرمین شریفین عربستان از تغییر این سنت خبر داد تا این مراسم سالانه در آستانه اولین روز از ماه محرم، اولین روز هجری قمری برگزار شود. تقویم

پرده کعبه عوض شد/تصویر

پرده کعبه عوض شد/تصویر

پرده کعبه عوض شد/تصویر

پرده کعبه عوض شد/تصویر

233236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *