به گزارش رابو، ماگلو شانگهای از آهنرباهای الکترومغناطیس برای شناور شدن در بالای ریل استفاده می کند که درگ را از بین می برد، هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و سرعت بیشتری را امکان پذیر می کند.
به گفته Rusiato، چین در حال حاضر در حال توسعه قطار جدید هایپرلوپ مگلو به نام T-Flight است که توسط شرکت دولتی صنایع هوافضای چین (CASIC) ساخته می شود.
این قطار که از طریق لوله های کم فشار حرکت می کند، در یکی از آزمایش ها به رکورد جهانی سرعت 623 کیلومتر در ساعت دست یافت. شرکت صنایع هوافضای چین قصد دارد در نهایت سرعت قطارها را به 1000 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و انتظار می رود این خط تا سال 2035 به بهره برداری برسد.
TGV فرانسه در حال حاضر رکورد سرعت جهانی قطار تجاری را در اختیار دارد. نمونه اولیه اصلاح شده TGV با دو چرخ و یک محور موتوری در آوریل 2007 در منطقه شمالی شامپاین فرانسه به سرعت 574.8 کیلومتر در ساعت رسید.
Tokaido Shinkansen ژاپن قدیمی ترین قطار در بین 10 قطار برتر و اولین سیستم ریلی پرسرعت جهان است. این قطار معروف برای المپیک توکیو در سال 1964 راه اندازی شد و توکیو را با سرعت 210 کیلومتر در ساعت به اوزاکا متصل کرد. اکنون قطار شینکانسن با سرعت 320 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابه جا می کند.
ژاپن در حال حاضر در حال توسعه سری L0 Maglu است. این قطار مسافت 286 کیلومتری بین توکیو و ناگویا را تنها در 40 دقیقه طی می کند. حتی سریعتر از پرواز بین این دو شهر.
5858
khabaronline به نقل از رابو