پروژه جدید با دروغ عجیب درباره سلامتی رهبر انقلاب
اخبار اخبار سیاسی

پروژه جدید با دروغ عجیب درباره سلامتی رهبر انقلاب

اکبر نصراللهی، استاد علوم ارتباطات، در یادداشتی برای تسنیم می‌نویسد: در کشور ما، دروغ یا بی‌هزینه است یا هزینه کمی دارد؛ همین علت است که افکار عمومی هر روز با سونامی اخبار جعلی مورد هجوم قرار می‌گیرند. جدیدترین آن، وایرال شدن ماجرای کذب مصاحبه دکتر محمد صادقی در تلویزیون در مورد سلامتی مقام معظم رهبری و حاشیه‌های مرتبط با آن است.

اهم نکات در این خصوص عبارتند از:

  • دکتر محمد حسین زارع مسئول بسیج جامعه پزشکی است نه دکتر محمد صادقی؛ ایشان هم در چند سال اخیر در هیچ مصاحبه تلویزیونی شرکت نکرده است. ادعای مطرح شده و نامه دکتر جبلی منتشر شده در فضای مجازی و کانال تلگرامی 20:30 در این مورد کذب است.
  • دروغ‌های این‌چنینی به‌ویژه در مورد مقام‌ معظم‌ رهبری مسبوق به سابقه است، ازجمله داستان‌های جعلی روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در آستانه اعتراضات و اغتشاشات گذشته را داریم.
  • پدیده دروغ و شایعه جدیدی نیست، به خصوص در آستانه انتخابات هشتم تیر تشدید هم خواهد شد.
  • عجیب عملکرد مسئولان و رسانه‌های رسمی و اقدام برخی افراد با لیبل نخبه و هنرمند در وایرال کردن اخبار جعلی بدون اطمینان از صحت آن است.
  • مجدد ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای مسئولان، رسانه‌ها، و مردم برای واکسینه شدن در مقابل دروغ رسانه‌های مغرض و برخورد فعال با پیام‌های رسانه‌ها در عصر تعدد و کثرت رسانه‌ها را یادآوری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *