اخبار اخبار اقتصادی

پزشکیان با این نرخ دلار در پاستور مستقر شد/ مهمترین اعداد اقتصادی را ببینید

تبلیغات بنری


زهرا علی اکبریایران یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع انرژی در جهان محسوب می شود، اما اقتصاد آن از عدم تعادل انرژی رنج می برد. قطعی برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان، صنایع ایران را در معرض بحران جدی قرار داده است. اقتصاد ایران از دیرباز با هشدارهای جدی در خصوص عدم تعادل و کمبود انرژی مواجه بوده است، اما با وجود این، عدم تغییر سیاست انرژی ایران از یک سو و نیز ادامه روند مخرب قبلی در سطح جهانی و از سوی دیگر موجب شده است. اقتصاد ایران به… مواجهه با یک بحران واقعی مواجه با کمبود

پزشکیان در حالی به پاستور رفتند که صنایع ایران باید 24 ساعت در هفته تعطیل باشد و به گفته فعالان صنعتی این تعطیلی در دو روز کاری هفته رخ می دهد. از سوی دیگر برخی از صنایع مانند سیمان، فولاد و سایر صنایع به دلیل موقعیت مکانی دو روز در هفته نمی توانند تعطیل شوند و در نتیجه فعالیت آنها در این ایام کاهش چشمگیری پیدا می کند.

بررسی تغییراتی که از 10 اردیبهشت یعنی تاریخ شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تا به امروز در اقتصاد ایران رخ داده است، نشان می دهد که قیمت ها در بازار کاهش یافته است و داده های آماری نیز حکایت از بهبود دارد. در وضعیت اقتصادی

نرخ تورم در ایران که بالای 40 درصد بود، اکنون به 35 درصد رسیده است و دلار که تا نصف کانال 60 هزار تومانی پیش رفته، هم اکنون در محدوده قیمتی 57 هزار و 800 تومان قرار دارد. اگرچه بسیاری بر این باورند که قیمت های امروز باید بر اساس آخرین قیمت اعلامی دولت سیزدهم باشد، اما بسیاری دیگر معتقدند پایان رسمی دولت سیزدهم دقیقاً فردای انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج انتخابات است، زیرا پس از آن در بازارها در ایران کوتاه مدت شدند

دولت در چه شرایطی پزشکیان را می گیرد؟

ایران همچنان از تحریم نفتی رنج می برد و با وجود اینکه قیمت نفت خام برنت 81 دلار در هر بشکه است، اما باید توجه داشت که آمار فروش نفت ایران به طور رسمی اعلام نشده است. بحران‌های بزرگی که اقتصاد ایران با آن روبه‌رو است ادامه دارد و صندوق‌های بازنشستگی دچار ناهماهنگی جدی شده‌اند. ایران هنوز عضو FATF نیست و در نتیجه انتقال پول گران است.

بر اساس گزارش های رسمی اعلام شده از سوی پزشکیان، دولت 887 هزار میلیارد تومان از اصل و سود اوراق بدهی را دریافت می کند. بر اساس اعلام وزیر اقتصاد و دارایی، موجودی خزانه داری بالغ بر 18 هزار میلیارد است.

قیمت دلار امروز چقدر است؟

قیمت دلار در حالی 58 هزار و 700 تومان اعلام شد که یک روز مانده به انتخابات چهاردهم، قیمت هر دلار در بازار آزاد ایران به 60 هزار تومان رسید. قیمت ارز بهر آزادی نیز در هفتمین روز مردادماه یعنی امروز معادل 41 میلیون و 192 هزار تومان اعلام شد. این در حالی است که یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری، قیمت هر ارز بهرا آزادی 42 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده بود، برخی از کارشناسان معتقدند دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پمپاژ این پول انجام داده است کلمه، ارز را در روزهای پایانی فعالیت خود پمپاژ کرد، به طوری که قیمت دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، نرخ حواله ها به دلار معادل 44 هزار تومان است. شاخص بورس تهران که پیش از انتخابات ریاست جمهوری روزانه 2 میلیون و 100 هزار واحد افزایش می یافت، اکنون به رقم یک میلیون و 160 هزار واحد رسیده است. این رشد شاخص بورس و کاهش قیمت دلار و سکه پیام مثبتی را نشان می دهد که ناشی از انتخاب بازار توسط پزشکیان است.

پزشکیان در حالی راهی نهاد ریاست جمهوری شده اند که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به 85 میلیون تومان می رسد. این در حالی است که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهریور 1400 در محدوده 31 ین و 700 هزار تومان بوده است. مسکن در این مدت کمتر از سه سال با رشد عجیب و گرانی مواجه شد تا اینکه میانگین قیمت به متری 85 میلیون تومان با افزایش تقریبی 53 میلیون تومان رسید. مسکن اکنون یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده های ایرانی است.

جدول زیر شامل قیمت برخی از اقلام است. (منبع: کانال بهنام صمدی)

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *