اخبار اخبار سیاسی

پزشکیان ساعاتی بعد از ترور اسماعیل هنیه با چه کسانی در ایران دیدار کرد؟ +جزئیات

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری، مسعود البادشیان صبح امروز چهارشنبه در دیدار با «جو ریس» رئیس شورای مالی، اقدام جنایتکارانه منجر به شهادت «حاج اسماعیل» را به شدت محکوم کرد. هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران رفته بود، با توجه به اینکه این گونه اقدامات مغایر با تمامی کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی است و دلیل بر دسیسه های دشمنان است بدون شک مقاومت مردم قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم فلسطینیان است و اراده فلسطینی ها بر حقوق آنها تأثیری نخواهد گذاشت.»

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی در محکومیت این گونه اقدامات بزدلانه و جنایتکارانه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از سخنان خود در این دیدار ضمن تقدیر از پیام تبریک مقامات عالی رتبه مالی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و گسترش روابط و همکاری های دو کشور در دوره جدید تاکید کرد. وی افزود: تلاش می کنیم در اولین فرصت کمیته مشترک جلساتی بین دو کشور برگزار کند تا راه های ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط به ویژه در بخش های تجاری و اقتصادی بررسی شود. اجرای توافقات

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط پارلمانی ایران و مالی را موجب تسهیل روند گسترش روابط تهران و باماکو دانست و خواستار تعامل بیشتر مجالس دو کشور در این زمینه شد.

جائو ریس، رئیس پارلمان مالی نیز ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را اقدامی وحشیانه و جنایتکارانه توصیف و آن را محکوم کرد.

رئیس انجمن مالی نیز با تبریک انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، بر علاقه مندی کشورش برای گسترش تعاملات و روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه بخش ها با بهره مندی از توانمندی های دو کشور تاکید کرد. .

ایران علاقمند به گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با سنگال است

مسعود مزاکیان همچنین صبح امروز چهارشنبه در دیدار با آمادو مامی جوبه، رئیس مجلس سنگال که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود، بر مصلحت نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد. اهمیت ایران در گسترش تعاملات و روابط با سنگال، به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی و همچنین اجرای توافقات صورت گرفته در کمیته مشترک دو کشور در دوره جدید.

رئیس جمهور همچنین از مواضع سنگال در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، توسعه روابط دو کشور و ایجاد هم افزایی و هماهنگی بیشتر در مسائل و تحولات بین المللی از جمله جنگ غزه بر حسب ضرورت قدردانی کرد و افزود: اسلامی است. کشورها باید با صدای بلند و یک دست صحبت کنند تا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه نقش آفرینی کنند.

در این دیدار آمادو مامی جاب رئیس پارلمان سنگال با قدردانی از مواضع قاطع و محکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین، مواضع سنگال و جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه بسیار نزدیک دانست. این رابطه وی از آرمان فلسطین حمایت کرد و گفت: رئیس کمیته حقوق بشر نزدیک به پنجاه سال است که مردم فلسطین در سازمان ملل از افتخارات سنگال هستند.

رئیس مجلس سنگال ضمن تبریک بار دیگر انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، به تشکیل کمیته مشترک بین دو کشور در سال گذشته و علاقه کشورش به استفاده از دانش، تخصص و تجربیات ایرانیان در این زمینه اشاره کرد. و بر آموزش و اجرای توافقات منعقده بین دو کشور در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.

27215

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *