اخبار اخبار ورزشی

پز عالی، جیب خالی!

تبلیغات بنری


ایمان گدرزی; هفته سوم دیروز به پایان رسید و اگر بخواهیم در مورد نکته ای که تاکنون در لیگ تکرار شده صحبت کنیم، می توان آن را در سه کلمه خلاصه کرد: کمک داور ویدیویی! به نظر می رسد سیستمی که در بسیاری از ورزشگاه ها برای کاهش حواشی مسابقات اعمال می شد، حالا حاشیه مسابقات لیگ را دو برابر کرده است.

با تصمیم سرپرست لیگ، مقرر شد دیدارهای مهم بیست و چهارمین دوره لیگ با استفاده از فناوری VAR برگزار شود. در هفته اول مسابقاتی که با این سیستم برگزار شد، حواشی زیادی به وجود آمد که داوران حتی با کمک VAR تصمیمات اشتباهی گرفتند. بخشی از این خطا به خاطر تصاویر ناقصی بود که به دست داوران می رسید، در واقع وقتی صحنه ای به VAR می رفت، داوران این بخش تصاویری با زوایای جدید نداشتند، بلکه همان تصاویری را که در تلویزیون دیده بودند، مرور می کردند! اما در هفته سوم شاهد شاهکارهای بیشتری از این رژیم بودیم، در مورد بازی مهم استقلال تهران – استقلال خوزستان که بهتر است چیزی نگوییم زیرا; کامیون حامل فناوری VAR نرسید! بله، به دلیل عدم هماهنگی راننده کامیون یا هر مسئول دیگری، VAR به موقع به فولاد آرنا نرسید و دیداری که با شکست خوزستانی ها بر تیم تهران به پایان رسید، VAR جذابی نداشت. سیستم

شاید فکر کنید نرسیدن کامیون VAR آخرین چیزی است که می تواند شما را در فوتبال ایران غافلگیر کند، اما نه، ما به بازی پرسپولیس و فولاد می رویم.

مسعود ریگی هافبک پرسپولیس در دقیقه 17 روی ساسان انصاری خطا کرد بازیکنان فولاد که معتقد بودند بازیکن پرسپولیس باید اخراج شود، به پیام حیدری داور مسابقه برای بررسی صحنه با کمک سیستم کمک داور (VAR) اعتراض کردند. حیدری پس از چند دقیقه صحبت با داوران در اتاق VAR به کنار زمین رفت تا خطای رجی روی بازیکن فولاد را بررسی کند اما تصویری از لحظه خطا روی صفحه کناری ظاهر نشد! حتی فیلم اسلوموشن که توسط داوران اتاق VAR از تصمیم داور علیه او بررسی شده بود به داور نمایش داده نشد. حیدری در نهایت به کارت زردی که به رجی داد بسنده کرد.

دانیال مرادی، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره شرایط استفاده از فناوری VAR در لیگ 24 و مشکلاتی که در سه هفته اول با آن روبه رو بود، گفت: هیچ مجوزی به عنوان تست و برگزاری مسابقات از سوی فیفا نداریم قطعا مورد نیاز بوده و باید تاییدیه گرفته شود. انتظار داشتیم این اتفاق بیفتد. امروز در ورزشگاه قزوین شاهد بودیم که در یکی دو صحنه که اتفاقات مهمی رخ داد و داور باید از صفحه نمایش برای بررسی صحنه استفاده می کرد، تصویر قطع شد و او نتوانست صحنه را ببیند. در حالی که داوران در اتاق VAR بودند و کار خود را انجام می دادند، مشکلی در ارسال تصویر وجود داشت.

257251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *