اخبار اخبار فرهنگی

پنج نمایشنامه عاشورایی در یک کتاب

تبلیغات بنری


به گزارش -، فرید زاده در مقدمه این اثر عنوان کرد که این اثر در ایام محرم سال 1386 نوشته شده است و این نمایشنامه پس از ادای عهد هفت ساله نوشته شده است که نویسنده بر اساس آن نذر کرده است. به خودش. وی باید هر ساله اثری در قالب ادبیات نمایشی مرتبط با استاد شهادت (علیه السلام) تولید کند که در نهایت پس از اتمام این نذر، در ایام محرم این کتاب را در قالب این کتاب منتشر خواهد کرد. آن سال سال

وی در همین زمینه از نمایشنامه بازار هرات از این مجموعه یاد کرد که به لطف سیدالشهدا علیه السلام در کمتر از دو روز مانده به ماه محرم 1396 شمسی و قبل از انتشار این کتاب دو بار اجرا شده و نسخه رادیویی آن نیز تهیه شده است.

به گفته فریدزاده، این کتاب سال‌ها پس از تألیف، به لطف امام حسین (علیه‌السلام) در اسفند سال 97 بازنویسی شد و سرانجام در کنار دیگر آثار و موضوع این نمایشنامه‌نویس در قالب کتاب منتشر شد. . با عنوان این نمایشنامه به قلم وی منتشر شده است.

هر چند نمایشنامه‌هایی با چنین پیش‌زمینه‌ای مضمونی مذهبی و تاریخی را به ذهن مخاطب خود می‌آورد، اما فریدزاده آن‌ها را در قالب وقایع و درام‌های غیرتاریخی نوشته و حادث درونی و الهامات قلبی شخصیت‌های داستانی بیشتر به جریان آن‌ها می‌پردازد. در زمان مکان بستر اهمیت نشان داد.

ابوالرضا فریدزاده یکی از نمایشنامه نویسان و کارگردانان مشهور ایران در سال های اخیر است که آثار بسیاری را نوشته و کارگردانی کرده است. او سال هاست که به عنوان مدرس هنرهای نمایشی و منتقد در این زمینه فعالیت می کند و در کنار این، در تولید آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر نیز دستی دارد.

نمایشنامه های این مجموعه نیز به زبانی ساده و به دور از استعاره ها و توهمات زبانی نوشته شده است و فریدزاده سعی کرده است تا به فرهنگ مردم در آن به ویژه در بستر سنت حسین الحداد و نیز جریانی نزدیک شود. و باورها و باورهای فعلی. در آن، و به او کمک کند تا تاثیری بر مخاطبانش بگذارد. کتاب نستان پیش از این آثار فریدزاده همچون «سفر به جنون»، «مادر خیانت»، «جادوگران شیطان» و «کارگاه تئاتر» را منتشر کرده است.

220

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *