اخبار اخبار تکنولوژی

پنهان‌کارترین سلاح آمریکا با ماهواره‌های گوگل دیده شد/ فیلم

تبلیغات بنری


به گزارش -، این خودروی پیشرفته زیردریایی بدون سرنشین توسط شرکت Northrop Grumman توسعه یافته و بخشی از پروژه پیشرفته نیروی دریایی آمریکا است که هدف آن ایجاد کلاس جدیدی از پهپادهای زیر آبی با قابلیت انجام ماموریت های دوربرد بدون دخالت انسان است.

نورث روپ گرومن می گوید که پرتو مانتا به طور مستقل عمل می کند و نیاز به هرگونه تدارکات انسانی در محل را از بین می برد. این ماهی های رومیزی همچنین دارای یک حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند که به آنها اجازه می دهد به کف دریا لنگر بزنند و در حالت کم مصرف به خواب زمستانی بپردازند.

طراحی مدولار Manta Ray حمل و نقل را تسهیل می کند و امکان استقرار و مونتاژ سریع را در میدان در سراسر جهان فراهم می کند.

در اوایل سال جاری، نیروی دریایی ایالات متحده تمرینات آموزشی موفقی را با استفاده از این هواپیمای دریایی در سواحل کالیفرنیای جنوبی گزارش داد که همزمان با موقعیت مکانی آن در نقشه گوگل بود. این تمرینات عملکرد هیدرودینامیکی آن را نشان داد، از جمله عملیات غوطه وری با استفاده از تمام حالت های پیشرانه و فرمان وسیله نقلیه، از جمله شناوری، پروانه ها و سطوح کنترل.

بر اساس برخی گزارش ها، نیروی دریایی آمریکا بیش از سه ماه برای آزمایش این کشتی وقت گذاشته است.

دکتر کایل ورنر، مدیر برنامه آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) گفت: “آزمایش موفقیت آمیز مقیاس بزرگ Manta Ray آمادگی آن را برای پیشروی به عملیات های دنیای واقعی پس از مونتاژ میدانی سریع از زیر مجموعه های مدولار تایید می کند.” .

وزارت دفاع ایالات متحده به طور فزاینده ای به فناوری های بدون سرنشین و کاربردهای آنها در میدان جنگ علاقه مند است. تحلیلگران دفاعی حدس می زنند که توسعه مانتا پرتو یک حرکت استراتژیک از سوی پنتاگون برای مقابله با پیشرفت فناوری پهپادهای زیر آب توسط سایر کشورها، به ویژه روسیه و چین است.

سال گذشته، نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که قصد دارد 30 فروند پهپاد Poseidon، زیردریایی‌های روباتیک اژدری شکل کوچکی که مسکو ادعا می‌کند می‌تواند به سرعت 100 گره دریایی برسد، خریداری کند. در نمایشگاه خدمات دفاعی آسیایی امسال در کوالالامپور، چین مدلی از پهپاد Poseidon را با دهانه ای که ساختار داخلی آن را نشان می داد به نمایش گذاشت.

با Manta Ray، نیروی دریایی به دنبال ایجاد ناوگان هیبریدی است که ملوانان و تفنگداران دریایی را با ماشین‌ها، حسگرها یا سلاح‌های هوشمندی که حمل می‌کنند، توانمند می‌سازد.

منبع: نیوزویک

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *