اخبار اخبار تکنولوژی

پژو ۹۰۸، هیولای واقعی با موتور ۱۲ سیلندر

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین، پژو 908 RC چنان جانوری واقعی بود که شاید از روی تصاویر متوجه نشوید که چه سدان بزرگی است. ویژگی اصلی این کانسپت یک موتور 5.5 لیتری V12 دیزلی با 700 اسب بخار قدرت و 1200 نیوتن متر گشتاور بود.

به گزارش پدال، جالب اینجاست که در این سدان، موتور مورد بحث همانند سوپراسپرت ها به صورت عرضی در وسط خودرو، پشت صندلی های عقب قرار گرفته است. پژو همچنین با نوآوری هایی مانند استفاده از دو فیلتر ذرات (یکی برای هر لوله اگزوز) قدرت و عملکرد این موتور را افزایش داده است. نیروی این موتور منحصر به فرد از طریق یک جعبه دنده شش سرعته ترتیبی به چرخ های عقب منتقل می شد. همین پیشرانه بعداً روی خودروی مسابقه‌ای پژو که در سال 2007 در لمانز شرکت کرد نصب شد.

این پژو جذاب به جز موتور، ویژگی های جالب دیگری نیز دارد. بدنه 908 RC از ترکیب کربن و آلومینیوم و دیسک های ترمز از کربن سرامیک ساخته شده بود. رینگ های ماشین در جلو 20 اینچ با لاستیک 255 و 21 اینچ در عقب با لاستیک 285 بود. یکی از جذاب ترین ویژگی های این کانسپت پژو، جلوپنجره بزرگی است که تا ستون های B امتداد یافته است، در داخل صفحه نمایش عمودی بزرگی مشابه خودروهای مدرن را می بینیم.

در همان سال‌ها، آئودی یک موتور دیزلی V12 را نیز معرفی کرد که در سال 2007 در SUV Q7 عرضه شد، اما متأسفانه، کانسپت 908 RC و موتور دیزلی V12 پژو هرگز تولید نشدند، اگرچه نوآوری‌های آن به برنامه‌های مسابقه‌ای پژو راه یافت. .

پژو 908 یک هیولای واقعی با موتور 12 سیلندر

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *