پیامدهای ترور ترامپ بر کارزار انتخاباتی بایدن/ تشویش و ناامیدی وارد اردوگاه دموکرات‌ها شد
اخبار اخبار جهان

پیامدهای ترور ترامپ بر کارزار انتخاباتی بایدن/ تشویش و ناامیدی وارد اردوگاه دموکرات‌ها شد

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: ترور ترامپ یک شوک قوی برای کمپین بایدن بود و دموکرات ها بعد از مناظره ضعیف بایدن با ترامپ با شوک دیگری مواجه شدند که آثار منفی آن خیلی زود ظاهر شد و افکار عمومی آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داد. علیرغم موضع گیری بایدن علیه خشونت مسلحانه در آمریکا، تلاش برای ترور دونالد ترامپ، تمرکز را از درگیری های داخلی دموکرات ها تغییر داد و نگرانی ها در مورد خشونت سیاسی و ثبات ملی به کانون اصلی دموکرات ها تبدیل شد.

در همین حال، جو بایدن قرار است در یک رای گیری مجازی که قرار است در اواخر ژوئیه قبل از کنوانسیون ملی حزب برگزار شود، به طور رسمی توسط همتایان دموکرات خود برای دومین دوره نامزد شود. این در شرایطی است که پس از انتشار خبر تلاش برای ترور دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد جهان بلافاصله تایید خود را با نامزد جمهوری خواه اعلام کرد.

در اردوگاه جمهوری خواهان، ترامپ نیز از ابتدای تلاش برای نامزدی ریاست جمهوری با چالش های زیادی مواجه بوده است. پرونده‌های حقوقی متعددی که ترامپ با آن روبرو است نشان می‌دهد که او در انتخابات ریاست‌جمهوری با یک نبرد دشوار روبرو خواهد شد، با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حتی محکومیت جنایی او در پرونده حق سکوت این ستاره فیلم‌های پورن نیز به نفع رای‌دهندگان جمهوری‌خواه نبوده است.

ناظران سیاسی بر این باورند که عملکرد ناامید کننده بایدن در اولین مناظره تلویزیونی، بسیاری از دموکرات ها را بر آن داشت تا خواستار کناره گیری رئیس جمهور از رقابت های انتخاباتی شوند. استدلال این گروه از دموکرات ها این است که بایدن به دلیل سن و توانایی ضعیفش قادر به ادامه رقابت نخواهد بود.

همچنین اعتماد جمهوری خواهان را قبل از انتخابات نوامبر افزایش داد. علاوه بر این، ضربه مؤثری به مبارزات انتخاباتی بایدن در جریان ترور ترامپ وارد شد. ترامپ روز شنبه از یک سوءقصد در باتلر پنسیلوانیا جان سالم به در برد و مشت گره کرده او در آسمان و صورت غرق در خون تصویر واضحی از انتخابات شد.

در عین حال، ناظران سیاسی می گویند که «این واقعیت که ترامپ در هنگام ایستادن توانست روی پاهای خود بایستد و مشت هایش را بلند کند، او را به یکی از نمادین ترین تصاویر تاریخ سیاسی آمریکا تبدیل کرد».

در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد که آمریکایی ها معتقدند ترامپ در اقتصاد قوی تر است، آمریکایی ها بایدن را دوست دارند زیرا او از دموکراسی محافظت می کند. در این راستا، تلاش برای ترور دونالد ترامپ، تمرکز را از مبارزات انتخاباتی بایدن، جنگ‌های اوکراین و غزه و خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده منحرف کرد. جو بایدن، نامزد دموکرات ها و رئیس جمهور 81 ساله ایالات متحده، تحت فشار است و بخش بزرگی از دموکرات ها به دنبال برکناری وی و معرفی نامزد جایگزین هستند.

این در حالی است که از زمانی که روسیه “عملیات نظامی ویژه” خود را در سال 2022 آغاز کرد و در نتیجه درگیری بین روسیه و ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده را تشدید کرد، ایالات متحده تحت رهبری جو بایدن بودجه ای را برای حمایت از اوکراین اختصاص داده است. علاوه بر این، ایالات متحده از اکتبر 2023 به افزایش تسلیحات، مهمات و کمک های مالی به اسرائیل ادامه داده است و علیرغم اقدامات خود که منجر به کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن صدها هزار نفر در غزه، ایالات متحده شده است. حمایت از اسرائیل متوقف نشده است.

بازتاب ترور ترامپ بر کمپین انتخاباتی بایدن / اضطراب و ناامیدی وارد اردوگاه دموکرات ها شده است

در همین حال، ترامپ روز دوشنبه برای معرفی رسمی نامزد ریاست جمهوری این حزب وارد کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی ایالت ویسکانسین شد و با بانداژ روی گوش هایش مورد استقبال قرار گرفت.

کارشناسان سیاسی معتقدند در حالی که در مورد سیاست های بیگانه هراسانه و به حاشیه رانده سازی ترامپ تردیدهایی وجود داشت، به نظر می رسد اعتماد شهروندان آمریکایی به جو بایدن روز به روز کاهش می یابد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز و منتشر شده در ژوئن 2024، 57 درصد از شهروندان آمریکایی مخالف ریاست جمهوری جو بایدن هستند.

بر اساس این نظرسنجی، رای دهندگان آمریکایی دونالد ترامپ را نامزد قوی تری برای اقتصاد می دانند، در حالی که از رویکرد جو بایدن برای حفاظت از دموکراسی حمایت می کنند. همچنین در آخرین نظرسنجی، میزان محبوبیت بایدن در میان همه پاسخ دهندگان کمی افزایش یافت و به 37 درصد رسید که از 36 درصد در ماه مه، برابر با پایین ترین نقطه ریاست جمهوری او بود.

اضطراب و عدم انسجام در میان دموکرات ها به ویژگی منفی مبارزات انتخاباتی بایدن علیه ترامپ تبدیل شده است. نمی توان پیش بینی کرد که آیا دموکرات ها می توانند آرای خود را با جایگزینی برای بایدن تطبیق دهند یا خیر، اما آنچه در این تحلیل می توان به آن تکیه کرد، تقویت سازمان انتخاباتی جمهوری خواهان به رهبری ترامپ است که در نظرسنجی ها نیز برجسته بود جهان در انتظار رئیس جمهور ترامپ است؟

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *