اخبار اخبار عمومی

پیش‌بینی‌های هشدار آمیز برای پاییز ایران

تبلیغات بنری


به گزارش سایت رابو، پیاده روی در باران پاییزی تجربه عاشقانه ای است که شاید در سال 1403 اتفاق نیفتاده باشد.

خبرگزاری فارس در خبری نوشت: بر اساس پیش بینی های سامانه های جهانی هواشناسی به احتمال 50 تا 70 درصد ایران دچار خشکسالی و کاهش چشمگیر بارندگی در پاییز 1403 می شود.

یک سوم بارندگی سالانه ایران در پاییز اتفاق می افتد و خشکسالی در این فصل به معنای کاهش 100 میلیارد مترمکعبی آب ورودی به کشور است. با این آب می توان یک آکواریوم مجازی به مساحت سه برابر ارتفاع برج آزادی را پر از آب کرد.

محققان دانشگاه اصفهان در پژوهشی مدعی شدند اقتصاد بیش از 97 درصد کشاورزان کشور به طور مستقیم تحت تاثیر شرایط خشکسالی قرار دارد.

محمد نکسرت کارشناس بحران با اشاره به اینکه خسارت مالی کشاورزان پس از خشکسالی پرداخت نشد، معتقد است: اگر دولت در برآورد خسارات اقتصادی خشکسالی دقت کند و در اسرع وقت نسبت به جبران خسارت مالی اقدام کند، معیشت کشاورزان حفظ می شود. . .

اما جواد دهنوی کارشناس کشاورزی می گوید: مدیریت پسابحان در مواجهه با خشکسالی کافی نیست و باید قبل از وقوع خشکسالی با تطبیق مدل های مدیریت آب و اقلیم از تاثیر آن بکاهیم تا از خسارت کشاورزان بکاهیم.

تطبیق مدیریت منابع آب با شرایط خشکسالی و اجرای سیاست های ریاضتی در این حوزه مهمترین اقدام کشورهای اروپایی در مقابله با خشکسالی است که مجله دلفت اکو از آن به عنوان جادوی مدیریت یاد کرد.
این اقدامات شامل تغییر مدل عملیاتی سد و کنترل برداشت آب زیرزمینی است.

233217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *