اگر پیشنهاد جبهه اصلاحات محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم
اخبار اخبار سیاسی

اگر پیشنهاد جبهه اصلاحات محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم

رئیس دولت اصلاحات: اگر پیشنهاد جبهه اصلاحات محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم

بندۀ کوچکی که خداوند به آن باور دارد و هشتم که همواره باید در کنار مردم و با مردم باشد و خیر و صلاح آنان را خواست، ضمن تایید راهبرد انتخباتی جبهۀ اصلاحات، اگر پیشنهاد جبهه محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم.

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق و رئیس دولت اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود، با تشریح مواضع‌اش درباره انتخابات و مردم سالاری در مورد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: ضمن تایید راهبرد انتخباتی جبهۀ اصلاحات، اگر پیشنهاد جبهه محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم.

بارها گفتۀ‌ام و باز هم می‌گویم که استقرار سامان “مردم سالاری” که خواست دیرینه‌ی ملت ایران و گشاینده راه به سوی آینده‌ی بهتر است با انتخابات و از راه آن میسر است؛ در صورتیکه انتخابات سالم و رقابتی باشد و انتخاب‌کننده مردم باشند نه حاکمان. و ما تا رسیدن به انتخاباتی معیار فاصله داریم.

ولی با توجه به اوضاع و احوال درونی و بیرونی و پیرامونی چه بسا شرکت در انتخابات موجه باشد ولو اینکه شرایط انتخابات کاملا مطلوب وجود نداشته باشد.

درخصوص نامزد مورد نظر، می‌خواهم چند نکته را مفید بدانم:

۱- نامزد مورد نظر باید در باور و عمل ملتزم به اصلاحات و تحول و تلاشگر در جهت اصلاح در همه وجوه ساختاری و رویکردی باشد.

در این لحظه از زمان تحول اساسی دور از دسترسی وحرکت به سوی آن با دشواری‌های فراوان روبرو است، ولی نفسه باور به تحول و اصلاح سبب خواهد شد که با تعامل معتبر و سازنده با ارکان حاکمیت به نفع مردم و به‌کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، در جهت تحول مثبت در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی گام بردارد و امید به بهبود وضعیت را بیشتر و نگرانی‌ها از بدتر شدن شرایط را کمتر کند.

۲- فهم در تحولات اجتماعی، به ویژه مطالب زنان و جوانان و بخش متوسط و پایین جامعه بخصوص بخش‌های کمتر برخوردار از یکسو و جلوگیری از افول سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی که متاسفانه روز به روز تضعیف شده است و تلاش پایدار برای بهبود زندگی و معیشت مردم با رویکرد اقتصادی مطلوب در جهت توسعه همه‌جانبه و پایدار همراه با عدالت از سوی دیگر، دارای اولویتی اجتناب ناپذیر است.

۳- درد بزرگ جامعه ماضعف خردورزی در حکمرانی و سوءتدبیر در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌های موجود و پیش رو است.

نامزد مورد نظر باید زمینه‌خردورزی و توقف بی‌خردی را در همه امور با تکیه بر توان کارشناسان، عالمانه و حِرِفی کشور و التزام به خرد جمعی را فراهم آورد. و از جمله اهتمام به رویکرد فرهنگی و سیاسی و علمی در همه عرصه‌های حکمرانی و نیز اقدام برای رهایی تحریم‌ها و برخورداری کشور از امکانات بین‌المللی در جهت توسعه همه‌جانبه کشور از طریق انتخاب سیاست خارجی عقلایی، فعال و متوازن و ارتقاء جایگاه ایران و منزلت ایرانیان در جامعه بین‌المللی است.استفاده بهینه از موقعیت راهبردی و توان تارخی، فرهنگی ایران و ایرانی در جهت منافع ملی مقتضای خردورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *