اخبار اخبار اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۴ مرداد ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با افزایش تقریبی 15 دلاری هر اونس طلا در سطح جهانی همراه بود و این امر تثبیت قیمت دلار را به دنبال نداشت.

تجارت نیوز در خبری نوشت: روند قیمت در بازار طلا با تلورانس بین 20 تا 200 هزار تومان بود و تنها ارز امامت در کانال بالاتر قرار گرفت.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نوسانات بازار طلا به قیمت دلار بستگی دارد. آنها معتقدند اگرچه سیاست گذار همواره سعی می کند چارچوب قیمتی مشخصی را برای دلار تعیین کند، اما اقدامات اجباری برای کنترل قیمت ها موقتی است و رشد تقاضا را در بازار مدیریت می کند. اما آنها می گویند که نباید انتظار رشد عجیب قیمت طلای داخلی را در هفته های آینده داشت.

توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد، خرید تدریجی و پرهیز از علامت گذاری است.

نقره در آستانه کانال 55 هزار تومان بود

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، هر اونس طلای جهانی با قیمت 2420 دلار آمریکا معامله می شود و حدود 15 دلار افزایش یافته است. قیمت جهانی هر اونس نقره با 10 سنت افزایش به 29 دلار و 29 سنت رسید. هر گرم نقره 999 با قیمت 54 هزار و 920 تومان با 320 تومان افزایش به فروش می رسد.

ارز امامی پیشتاز رشد قیمت شده است

قیمت ارز امامی امروز چهارشنبه سوم مردادماه با 200 هزار تومان افزایش به 41 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. ارز بهار نیز با 90 هزار تومان افزایش 37 میلیون و 605 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و به ترتیب ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ارز گرم تغییری نکرد و در انتهای کانال هفت میلیون تومان ایستاد.

مسیر حباب برای ارزهای سنگین از قیمت جدا شده است

قیمت طلا در پنجمین روز هفته با رشد سکه همراه شد. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با 115 هزار تومان افزایش به 14 میلیون و 681 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 30 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 390 هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و 344 هزار تومان معامله شد.

حباب ارز روز چهارشنبه مانند روز گذشته روند متعادلی نداشت. حباب ارز امامی 47 هزار تومان، ارز بهار 178 هزار تومان و گرمی 31 هزار تومان کاهش یافت. حباب نیم ارز ۲۴ هزار تومان و حباب سه ماهه ارز ۸۶ هزار تومان رشد کرد.

217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *