چرا آمریکایی‌ها به تحولات سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند؟
اخبار اخبار جهان

چرا آمریکایی‌ها به تحولات سیاسی بی‌تفاوت شده‌اند؟

تبلیغات بنری


به گزارش رابو از ایسنا، رسانه های آمریکایی در مطلبی با اشاره به اینکه رویدادهای سیاسی مهمی که آمریکا در هفته های اخیر شاهد آن بوده، تاثیر چندانی بر محبوبیت دو نامزد مطرح حزبی در این کشور نداشته است، اعلام کردند. استعفای بایدن اهمیت زیادی در عملکرد احزاب ندارد و رقابت ها همچنان از نزدیک دنبال می شود.

به گزارش لس آنجلس تایمز، ترامپ در سال 2016 مدعی شد که محبوبیت او در میان حامیانش به حدی است که حتی اگر در روز روشن به شخصی در خیابان شلیک کند، رای خود را از دست نمی دهد. در آن زمان این سخنان اغراق آمیز به نظر می رسید، اما امروز می بینیم که با وجود بحران های مختلف، شکست در دادگاه، استیضاح و اتهامات مختلف، پایگاه حمایتی ترامپ همچنان قوی است.

این حمایت مستمر از ترامپ نه تنها به جذابیت شخصی او در چشم حامیانش مربوط می شود، بلکه نشان دهنده تغییر عمیق در ذهنیت رای دهندگان است. وفاداری حزب اکنون یک نیروی قدرتمند در هر دو طرف طیف سیاسی آمریکاست.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که این تغییر به حامیان ترامپ محدود نمی شود. در مورد بایدن می توان دریافت که عملکرد ضعیف او در مناظره انتخاباتی با ترامپ باعث انتقادات گسترده رهبران دموکرات، رسانه ها و حامیان مالی از مقر او شد. آنها خواستار کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی شدند و او سرانجام روز یکشنبه تسلیم این خواسته ها شد. اما رای دهندگان آمریکایی که از او حمایت کردند، واکنشی مشابه با حامیان ترامپ داشتند. آنها با درخواست برای استعفای بایدن مخالفت کردند.

تلاش نافرجام برای ترور ترامپ

به نوشته این روزنامه، وفاداری به احزاب باعث شد رای دهندگان آمریکایی از ایرادات عمده در نامزدهای مورد حمایت خود چشم پوشی کنند. اگرچه بسیاری از رای دهندگان دموکرات معتقدند که بایدن برای ریاست جمهوری خیلی پیر است و باید از رقابت کناره گیری کند، نظرسنجی ها همچنان نشان از رقابت نزدیک بین او و ترامپ دارد.

آمارهای سایت نظرسنجی 538 که به پیش‌بینی‌های انتخاباتی شهرت دارد، نشان می‌دهد که بایدن در رقابت با ترامپ تا آخرین لحظه قبل از تصمیم به کناره‌گیری حرفی برای گفتن داشت. تجزیه و تحلیل این پایگاه نظرسنجی نشان داد که بایدن حدود 50 درصد شانس شکست ترامپ در انتخابات را داشت، آماری تقریباً مشابه با احتمال پیروزی بایدن قبل از مناظره فاجعه بار.

از روزهای مناظره تا زمان استعفای بایدن، نه تنها بایدن چندین اشتباه فاحش مرتکب شد که می‌توانست از محبوبیت او بکاهد، بلکه ترامپ از یک سوء قصد نافرجام جان سالم به در برد، در برخی از پرونده‌های دادگاه احکامی به نفع خود گرفت و در مقابل جمهوری‌خواهان کنوانسیون حزب او به عنوان کاندیدای حزب برای انتخابات 2024 معرفی شد، اما رقابت بین این دو چهره به شدت ادامه یافت و از نزدیک دنبال شد. که نشان دهنده شدت جریان های حزبی در ایالات متحده است.

به نوشته لس آنجلس تایمز، این روند توانایی جامعه آمریکا را برای رسیدگی به اختلافات و یافتن نقاط مشترک تضعیف می کند و نشان می دهد که انتخابات نزدیک در نوامبر برگزار خواهد شد. نظرسنجی ها نشان می دهد که صرف نظر از اینکه نامزد دموکرات چه کسی است، همه نامزدهای احتمالی آن حزب تقریباً به یک اندازه محبوب بایدن هستند.

چرا آمریکایی ها نسبت به تحولات سیاسی بی تفاوت هستند؟

بایدن در مناظره انتخاباتی با ترامپ عملکرد بسیار ضعیفی داشت

این واقعیت که ترامپ علیرغم محکومیت‌های جنایی، شکایت‌های موفق علیه او و انتقادات متعدد از عملکرد او همچنان محبوب است، نشان می‌دهد که ایدئولوژی انتخاباتی معروف به «رای‌دهی منفی» یا «حزب‌گرایی منفی» تا چه اندازه در میان رای‌دهندگان آمریکایی گسترده است. این روند به انگیزه اصلی رای دهندگان آمریکایی برای شرکت در انتخابات تبدیل شده است. اکنون بسیاری از آمریکایی‌ها هویت سیاسی خود را نه با سیاست‌ها و شخصیت‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند، بلکه با روش‌هایی که با آنها مخالف هستند، تعریف می‌کنند.

وفاداری شدید بایدن و حامیان ترامپ به آنها بیش از آنکه جذابیت واقعی این نامزدها را در میان رای دهندگان نشان دهد، وضعیت کنونی جامعه آمریکا را توضیح می دهد. با این اوصاف، رسانه‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که آمریکایی‌ها رویکردی مغرضانه نسبت به مواضع حزبی خود دارند و این امر یافتن نقاط مشترک در آینده نزدیک را دشوار کرده است.

به نوشته این روزنامه، در هفته های اخیر اتفاقات مهم و قابل توجهی رخ داده است، اما تاثیر چندانی در محبوبیت نامزدها در پای صندوق های رای نداشته است. بنابراین به نظر نمی رسد که خروج بایدن از رقابت های انتخاباتی تاثیر قابل توجهی بر روند انتخابات داشته باشد و شاید شاهد رقابت نزدیکی باشیم.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *