چطور گربه‌ها را از چنگ زدن مبل‌ها بازداریم؟
اخبار اخبار تکنولوژی

چطور گربه‌ها را از چنگ زدن مبل‌ها بازداریم؟

تبلیغات بنری


غزل زیاری: در هر خانه ای که یک گربه خانگی زندگی می کند، مطمئنا مبل ها کهنه و آسیب دیده است و این مشکل باعث می شود افرادی که از این حیوان زیبا و جذاب در خانه خود نگهداری می کنند تا حدودی احساس غم و اندوه و ناامیدی کنند. اما به گفته محققان، این رفتار طبیعی گربه ها را می توان با تکیه بر چند استراتژی ساده مدیریت کرد.

بسیاری از افرادی که گربه را در خانه نگهداری می کنند با بالش ها، فرش ها و مبل های پاره شده آشنا هستند. باید در نظر داشته باشیم که غریزه خراشیدن در گربه ها ذاتی است، اما بسیاری از افراد معمولاً به این نتیجه می رسند که این یک مشکل رفتاری است.

گربه از مبل ها چه می خواهد؟

اکنون، یک تیم بین‌المللی از محققان عواملی را که بر رفتار ناخواسته گربه‌های داخل خانه در حال خراشیدن مبلمان تأثیر می‌گذارند، بررسی کرده‌اند.

دکتر یاسمین سلگرلی دمیرباش، محقق دامپزشکی در دانشگاه آنکارا، توضیح داد: «در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که عوامل خاصی مانند حضور کودکان در خانه، ویژگی‌های شخصی گربه‌ها و سطح فعالیت آنها در طول روز بر میزان تلاشی که آنها برای خراشیدن مبلمان خانه انجام می دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این یافته‌ها می‌تواند به صاحبان گربه‌های خانگی کمک کند تا گربه‌های خود را به سمت دیگری هدایت کنند و گربه‌های خود را به سمت دیگری هدایت کنند و این راه‌حل محیط زندگی هماهنگ‌تری را برای گربه‌ها و صاحبانشان فراهم می‌کند.

چگونه از چنگ زدن گربه ها به مبل جلوگیری کنیم؟

کودکان، بازی و شخصیت

محققان از بیش از 1200 صاحب گربه در فرانسه سؤالاتی در مورد زندگی روزمره و ویژگی های گربه هایشان و همچنین رفتارهای ناخواسته خراشیدن آنها پرسیدند و داده ها را با دقت جمع آوری کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد که عوامل متعددی در چنگ زدن و خراشیدن اثاثیه توسط گربه ها موثر است. سالگرلی دمیرباش توضیح داد: ما متوجه شده‌ایم که بین برخی از عوامل محیطی و رفتاری رابطه مشخصی وجود دارد و تعداد گربه‌ها در چنگ زدن به اثاثیه منزل، بازی زیاد با گربه‌ها و فعال بودن در شب میزان آنها را افزایش می‌دهد به عبارت دیگر، گربه هایی که تهاجمی یا مخرب به نظر می رسند، بیشتر احتمال دارد که اثاثیه منزل را بگیرند.

به گفته محققان، استرس یکی از دلایل اصلی چنگ زدن گربه ها به مبلمان ناخواسته است. به عنوان مثال، هنگامی که بچه های کوچک در خانه زندگی می کنند، این باعث افزایش استرس برای گربه ها می شود. البته ارتباط بین افزایش خراشیدگی مبلمان توسط گربه ها و حضور کودکان در خانه به طور کامل بررسی نشده است و نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

عامل دیگری که می تواند با افزایش سطح استرس در گربه ها مرتبط باشد، بازیگوشی است. هنگامی که گربه ها برای مدت طولانی بازی می کنند، سطح استرس آنها به طور چشمگیری افزایش می یابد.

چگونه از این امر جلوگیری کنیم؟

به گفته محققان، اگرچه تغییر برخی از عواملی که باعث افزایش سرعت چنگ زدن گربه‌ها به اثاثیه می‌شوند، امکان‌پذیر نیست، اما با توجه به برخی عوامل دیگر وضعیت متفاوت است. این بدان معنی است که برخی از عوامل را می توان برای جلوگیری از این اتفاق کنترل کرد.

از جمله اینکه می توانید پدها یا کوسن های مخصوصی را در محل های عبور گربه یا نزدیک محل استراحت او قرار دهید تا با گرفتن این وسایل به مبلمان نرسد.

چگونه از چنگ زدن گربه ها به مبل جلوگیری کنیم؟

Salgerli Demirbaş ادامه داد: «ارائه مکان‌های امن و مرتفع برای تماشای قسمت‌های مختلف خانه و فرصت‌هایی برای بازی در کاهش استرس و درگیر کردن گربه‌ها در فعالیت‌های سازنده مؤثر است». نکته کلیدی در اینجا این است که چند بازی کوتاه برای گربه های خود طراحی کنید تا سناریوهای مختلف برای شکار موفق را تمرین کنند. این جلسات بازی برای گربه ها جذاب است و استرس آن ها را کاهش می دهد و در نتیجه کمتر مبل ها را تصرف می کنند. به گفته محققان، این بازی ها می توانند رابطه بین گربه ها و صاحبانشان را تقویت کنند.

درک محرک‌های احساسی پشت رفتارهای گربه‌ها، مانند ناامیدی که منجر به گرفتن مبلمان می‌شود، با ویژگی‌های شخصیتی و عوامل محیطی مرتبط است و دانستن این موضوع به صاحبان گربه اجازه می‌دهد تا با استفاده از داده‌های موجود در گزارش‌های خود به این موضوع رسیدگی کنند محققان بینش منحصربه‌فردی در مورد چگونگی چنگ زدن مبلمان توسط گربه‌ها به دست آوردند. هدف آنها از انجام این پژوهش و تحقیقات آتی، توسعه استراتژی‌های مؤثرتر برای مدیریت این رفتارها و افزایش پیوند و هماهنگی بین گربه‌ها و صاحبانشان است.

منبع: Eurekalert

54321

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *