اخبار اخبار فرهنگی

چهره مادر اوشین در ۷۶ سالگی/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، مادر اوشین که نام اصلی او پینکو ایزومی است، نقش مادری را بازی می کرد که در کنار تلاش و وظایف خانگی، سعی داشت شخصیت و شخصیت درونی دخترش اوشین را پرورش دهد.

کارکرد اصلی پینکو ایزومی است که نقش مادر اوشین را بازی می کند

به گزارش فرادید، بنکو ایزومی در 11 سپتامبر 1947 در چوئو توکیو ژاپن به دنیا آمد و در حال حاضر 76 سال سن دارد. حرفه اصلی بازیگر نقش مادر اوشن در سریال دور از خانه خوانندگی و بازیگری است.

سریال دور از خانه یا سریال اقیانوس

شنیدن نام «اوشین تانوکورا» ما را به یاد زن جوانی می اندازد که زندگی سختی را پشت سر گذاشته و مشکلات زندگی را یکی یکی رد کرده است. بیشتر سریال های اوشین دوران جوانی او را به تصویر می کشد، بنابراین بازیگر اصلی این سریال یوکی تاناکا است.

شایعاتی در مورد سانسور کامل سریال

این سریال که در دهه 60 پخش شد تاثیر فرهنگی قابل توجهی در جامعه آن زمان ایران داشت. به عنوان مثال، فروشگاه‌های پوشاک دست دوم نام تاناکورا را از نام خانوادگی اوشین تاناکورا گرفته‌اند که در این زنجیره مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاناکورا بود.

گالی الو سانسور گسترده این سریال را رد می کند و تنها تحریف های صورت گرفته در سریال در خصوص دیدگاه های سیاسی و ضد جنگ اوشین را ارائه می دهد که طبق مقتضیات دهه 60 در ایران تحریف شده است.

اعمال مقداری سانسور در دیالوگ بازیگران سریال دور از خانه باعث شد شایعاتی مبنی بر روسپی بودن اوشن در نسخه اصلی به وجود بیاید.

اما مریم شیرزاد که دوبله نقش اصلی این سریال را بر عهده داشت، پس از تایید تغییراتی از جمله تغییر نام برخی مکان ها در حین دوبله (به منظور سازگاری بیشتر با فرهنگ ایرانی) اضافه کرد که احساس مردم تغییر نکرده است. و خط اصلی و بافت کلی سریال بدون تغییر باقی ماند.

بیوگرافی یوکو تاناکا بازیگر نقش اوشین

یوکو تاناکا بازیگر ژاپنی اهل استان اوزاکا، ژاپن است. او در سال 1955 متولد شد و در 28 سالگی برای ایفای نقش اوشین جوان به این سریال پیوست و پس از اکران فیلم به عنوان ستاره ارتقا یافت. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میجی، در طی یک فعالیت طولانی در سینما و تلویزیون جوایز بازیگری متعددی را از آن خود کرد.

در سال 1361، یوکو تاناکا بار دیگر برای بازی در فیلم تجاوز جنسی نامزد جایزه بهترین بازیگر زن آکادمی ژاپن شد. پس از مدتی بازیگر نقش جوانی اوشین تصمیم گرفت در سریال توراجیرو در نقش زنی بامزه به نام کیکو ظاهر شود تا تنوع و توانایی خود را در نقش های کمدی به اثبات برساند.

این هنرپیشه مشهور ژاپنی که دوست داشت ژانرهای مختلف را تجربه کند، یک سال بعد قرار بود در فیلمی جنایی به نام Amagi Pass ایفای نقش کند. این فیلم به موفقیت های زیادی دست یافت و به سرعت به مرزهای ژاپن رسید. یوکو تاناکای معروف جوایز روبان آبی و بین المللی سینما جونپو را نیز در فهرست دستاوردهای خود دارد.

یوکو تاناکا علیرغم موفقیت‌های فراوانش، فردی فروتن و متواضع است که به‌خاطر حرفه‌ای بودن و تعهدش به حرفه‌اش مورد احترام است. او همچنان یکی از اعضای فعال صنعت سرگرمی ژاپن است و کار او همچنان الهام بخش و سرگرم کننده مخاطبان در سراسر جهان است.

میراث او به عنوان یک هنرپیشه، خواننده و بشردوست بااستعداد پابرجا خواهد ماند و او همیشه به عنوان یکی از مهمترین چهره های فرهنگ عامه ژاپن در یادها خواهد ماند.

محبوبیت یوکو تاناکا بسیار فراتر از ژاپن است و او از طرفداران زیادی در بین مخاطبان جهانی برخوردار است. فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی او به طور گسترده توزیع و به زبان‌های مختلف دوبله شده‌اند و نمایش‌های او با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در سراسر جهان مواجه شده است.

یوکو تاناکا علیرغم شناخت و موفقیت بین المللی اش، متواضع و متواضع است و به خاطر شخصیت اصیل و دوستانه اش مشهور است. او به دلیل تعهدش به هنرش و توانایی اش در آوردن اصالت و احساسات به اجراهایش بسیار مورد احترام است.

چهره مادر اوشین در 76 سالگی/عکس

خلاصه داستان سریال اقیانوس یا سالهای دور از خانه

اوشین (به ژاپنی: おしん) (به انگلیسی: Oshin) یا سالها دور از خانه[الف] این یک مجموعه تلویزیونی ژاپنی است که توسط NHK در سال 1983 ساخته شده است. شخصیت اصلی این داستان زنی به نام “اوشین تانوکورا” است که زندگی دشوار خود را از کودکی تا بزرگسالی در دوران پیری روایت می کند.

داستان از سال 1883 شروع می شود. اوشین تانوکورا تصمیم می گیرد به جای شرکت در هفدهمین مراسم افتتاحیه فروشگاه به یک سفر برود. خانواده او نگران هستند و نمی دانند او بدون هیچ خبری کجا رفته است.

نوه اوشین کای داستان عروسک کوکشی را که یک بار اوشین به او گفته بود به یاد می آورد. او او را دنبال می کند تا مادربزرگ را پیدا کند و اوشین را در یاماگاتا پیدا می کند. از آنجا، هر دو سفری به گذشته را آغاز می کنند.

آنها از نقاط مختلف ژاپن بازدید می کنند که او سال ها پیش در آنجا زندگی می کرد و اوشین شروع به یادآوری روزهای سختی می کند که در زندگی خود با آن روبرو بوده است.

245245

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *