چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات‌ انسان‌نما را ساختند/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات‌ انسان‌نما را ساختند/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش – به نقل از وب سایت گجت نیوز، طراحی و توسعه ربات به یکی از زمینه های رو به رشد تبدیل شده است زیرا نیاز به ماشین های هوشمند در بسیاری از زمینه ها مانند جراحی های پزشکی احساس شده است… شرکت های زیادی در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. روی ربات هایی که به ما این حس را می دهند که انسان هستیم و یکی از جدیدترین آنها ربات انسان نما مورن است. تاکنون دانشمندان در چین موفق به ساخت ربات هایی شده اند که برای انسان احساس واقعی بودن دارند.

پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان در چین

این ربات ساخت چین با ظاهر منحصر به فرد توسط لیو شیائوفنگ، استاد دانشگاه هوآهای در استان جیانگ سو و تیم تحقیقاتی او ساخته شده است. برای توسعه این ربات، تیم تحقیقاتی فوق الگوریتم جدیدی برای تولید حالات چهره در روبات‌های انسان‌نما ایجاد کردند.

لیو ادعا کرد که روبات‌های انسان‌نما معمولاً حالت‌های پیچیده و واقعی از چهره انسان را نشان نمی‌دهند، به همین دلیل است که کاربران در تعامل با آنها با مشکل مواجه می‌شوند. در حین مقابله با این چالش، لیو و تیم متخصصش از یک روش جامع دو مرحله ای برای تقویت ربات احساسی مستقل خود با حالات طبیعی چهره پرده برداری کردند.

حالات چهره ظریف و حساس

به گفته لیو، در گام اول، روش آنها تصاویری از حالات چهره ربات ها تولید می کند که توسط AU هدایت می شوند. در مرحله دوم، آنها یک ربات احساسی با درجات آزادی چندگانه برای حرکات صورت ایجاد می کنند که به آنها امکان تجسم حالات ظریف چهره را می دهد.

چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات/تصویر در سطح انسان را ایجاد کرده‌اند

در واقع برای بیان جزئیات و ظرایف چهره و ظاهر انسان از روش جدیدی استفاده کردند که به آن وحدت حرکت یا عمل می گویند. محققان به لطف استفاده از روش AUs به طور موثر بر کمبود داده های آموزشی غلبه می کنند.

فرآیند بهینه سازی شامل حرکات صورت ربات است

به گفته محققان در این مطالعه، برای حفظ یکپارچگی AU یا واحد عمل، از پتانسیل های صورت برای جداسازی سیگنال های مربوط به بیان و غیرمرتبط با بیان استفاده می کنیم. در مرحله بعد، یک ربات احساسی ایجاد می کنیم که دارای درجات آزادی چندگانه برای حرکات صورت است و تجسم حالات ظریف و ظریف صورت را تسهیل می کند.

محققان چینی با استفاده از حالت‌های حرکت فیزیکی به‌عنوان محدودیت، پیش‌بینی فرمان‌های حرکتی دقیق از حالات صورت تولید شده توسط ربات را بهبود بخشیدند. بر اساس این مطالعه، فرآیند بهینه سازی و بهینه سازی تضمین می کند که حرکات صورت ربات به طور واقعی احساسات دقیق و طبیعی را بیان می کند.

در نهایت، ارزیابی های کمی و کیفی مجموعه داده های عاطفی، اثربخشی روش تولید پیشنهادی را تایید می کند. به گفته دانشمندان، نتایج روی ربات احساسی خودمختار نشان می‌دهد که روش ما با کمک واحد عمل (AU) به حالات چهره خاصی دست می‌یابد که تعامل عاطفی بین انسان و ربات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

227323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *