اخبار اخبار تکنولوژی

چین رقیب F۲۲ را ساخت/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، چین با معرفی جنگنده جدید J-31B Girfalcon گام بزرگی در جهت تقویت نیروی هوایی خود برداشته است. این جنگنده نسل پنجم که توسط شرکت هوافضای دولتی شیان (SAC) ساخته شده است، به عنوان یک هواپیمای رادارگریز معرفی شده است. J-31B با F-22 Raptor آمریکایی و J-20 چینی با ویژگی هایی مانند جایگاه های جانبی سلاح که می تواند دو موشک را حمل کند، متفاوت است.

در ویدئوی جدید منتشر شده برای این جنگنده، J-31B با طراحی بهبود یافته و ظرفیت حمل سلاح بیشتر ظاهر می شود. این هواپیما می تواند حداقل چهار موشک میان برد PL-12 را در خلیج اصلی خود حمل کند که آن را به یکی از بهترین جنگنده های رادارگریز در جهان تبدیل می کند.

جنگنده جدید چینی قدرتمندتر از اف-22 رپتور آمریکایی است

بر خلاف F-22 و J-20 که هر کدام تنها یک موشک را در موقعیت جانبی خود حمل می کنند، J-31B دارای مزیت ویژه ای است که می تواند دو موشک را در هر موقعیت جانبی حمل کند. این جنگنده همچنین بهره برداری از فضا و عملکرد موتور ایده آلی دارد که آن را به رقیبی جدی برای سایر جنگنده های نسل پنجم تبدیل می کند.

J-31B که به عنوان FC-31 برای بازار صادرات نیز تبلیغ می شود، به عنوان یک جنگنده رادارگریز با وزن متوسط ​​توسعه یافته است. طبق تحولات اخیر این جنگنده می تواند نقش اصلی را در نیروی هوایی چین ایفا کند. توسعه و نوسازی مستمر این هواپیما فرصت های زیادی را برای صادرات به کشورهای دیگر فراهم کرده است.

J-31B با توجه به طراحی و پیشرفت های جدید، احتمالا به زودی وارد خدمت سربازی خواهد شد. به گفته کارشناسان نظامی چین، علامت B در نام این جنگنده ممکن است نشان دهنده وجود چندین نسخه مختلف از J-31 باشد. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه ها برای استفاده در ناوهای هواپیمابر، نیروی هوایی یا بازار صادرات توسعه یافته اند.

با این حال، معرفی رسمی J-31B توانایی های رو به رشد چین در توسعه جنگنده های رادارگریز پیشرفته را نشان می دهد. این جنگنده با توجه به قابلیت های جدید خود می تواند نقشی حیاتی در استراتژی دفاعی چین داشته باشد و همچنین به یکی از بهترین جنگنده های نسل پنجم جهان تبدیل شود.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *