کارزار علیه کارزا؛ جمع‌آوری امضا برای برکناری یا ماندن شهردار تهران/ زاکانی خودش را با پزشکیان مقایسه کرد
اخبار اخبار عمومی

کارزار علیه کارزا؛ جمع‌آوری امضا برای برکناری یا ماندن شهردار تهران/ زاکانی خودش را با پزشکیان مقایسه کرد

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه الخبرآنلاین. کمپین حمایت از برکناری علی رضا زاکانی از شهرداری تهران بار دیگر راه اندازی شد. شکل گیری این کمپین به ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه و فرهنگسرا در پارک لاله برمی گردد. که سر و صدای زیادی به پا کرد. در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری سر و صدایی برپا شد و خواستار تشکیل ستاد و جمع آوری امضا برای برکناری زاکانی از شهرداری تهران شد، اما با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، ماجرای این ستاد به سمت شهرداری تهران کشیده شد. حاشیه ها که اکنون در حاشیه است. او به متن بازگشت.

شاید بازگشت کمپین برکناری زاکانی به مناظره های انتخابات ریاست جمهوری برگردد، جایی که شهردار تهران در پاسخ به رئیس جمهور منتخب مسعود مزکیان از او پرسید: «تا آخر می مانی؟» او پاسخ داد: قطعاً من می‌مانم و اجازه نمی‌دهم رئیس جمهور شوید. اما زمانی که رای گیری آغاز شد، زاکانی در صحنه انتخابات باقی نماند و نتوانست از تصدی مسعود مازیکیان به ریاست جمهوری جلوگیری کند و اکنون با فشار افکار عمومی برای ماندن در شهرداری تهران مواجه است.

ما را به خوبی یا بدی امیدوار نکنید!

در بخشی از کمپین برکناری زاکانی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده، نوشته شده است: «در حالی که مسئولان شهری و روستایی هیچ عزم و برنامه ای برای حل این معضلات بزرگ زیست محیطی و خسارات مادی و جانی ندارند، شهردار تهران می خواهد فضاهای سبز پارک ها را به جای داشتن ارتباط زیاد با تراکم تجاری و مصرف پارک ها و تغییر کاربری فضای سبز پارک های موجود به مساجد، هتل ها، برج ها، رستوران ها، پارک ها، ادارات و فضاهای تجاری و ساخت و ساز توسعه دهد. پول از پارک ها زبان فعلی مردم تهران این است که اگر نتوانید پارک های جدیدی برای رفاه مردم و توسعه فضای سبز برای افراد بسازید، به ما امید نمی دهند. حداقل جلوی پارک های موجود و دست اندازی به فضای سبز آنها را بگیرید و درختان را قطع نکنید.

یکی از اولین واکنش‌های رسمی به کمپین برکناری شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران بود که گفت: «به این کمپین‌ها توجه نکنید، اینها کمپین نیست ” این ساخته شده بود.

چمران داماح گفت: شهردار توسط شورای اسلامی شهر منصوب می شود و الان 150 هزار نفر یا 50 هزار نفر در حال امضای تبلیغات هستند، انتخاب شهردار روال قانونی خود را طی کرده است به طور کلی، تغییر مدیریت در میانه کار کمکی نمی کند، مگر به آشفتگی و آشتی.

چمران در پاسخ به اینکه امضاکنندگان کمپین برکناری زاکانی شهروند تهران هستند و می‌خواهند صدایشان به گوش مسئولان برسد، گفت: اگر اینطور است 300 هزار نفر امضا کرده‌اند و شخص دیگری را مطالبه کرده‌اند، پس چه می‌شود. آیا نظام کشورمان یک کمپین انتخاباتی نیست، «بر اساس انتخابات است. اگر بخواهیم در مورد تبلیغات تصمیم بگیریم، باید در مورد انتخاب رئیس جمهور هم از طریق تبلیغات تصمیم بگیریم. این یک کار منطقی نیست. برای آقای بایدن ساخته شد، اما او نمی رود.»

روزنامه همشهری نیز در واکنش به کمپین جمع آوری امضا برای حذف علی رضا زاکانی از شهرداری تهران، امضاهای آن را جعلی توصیف کرد.

کمپین علیه کمپین؛  جمع آوری امضا برای برکناری یا ماندن شهردار تهران/ زاکانی خود را با پزشکان مقایسه کرد

مقایسه زاکانی با رئیس جمهور منتخب

چند روز پس از هیاهوی کمپین برکناری زاکانی، شهردار تهران در پاسخ به آن گفت: اگر به متنی که تهیه شده دقت کنید، مملو از نظر است. ملاقات. من تعجب می کنم که چرا برخی از افراد به صورت تکانه ای چنین مواردی را دنبال می کنند و بی ثباتی ایجاد می کنند که اثر قانونی ندارد اما برای افکار عمومی مضر است. وی افزود: جمع‌آوری امضا برای عزل شهردار مانند جمع‌آوری امضا برای پس گرفتن این آرا پس از شرکت مردم در انتخابات است.

زاکانی کمپین راه انداخت!

کمپین جمع‌آوری امضا برای برکناری زاکانی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اما حامیان زاکانی بی‌کار ننشستند و با توجه به فعالیت‌های مفید و ارزشمند برادر انقلابی، کمپینی برای ادامه مدیریت وی در شهرداری تهران ترتیب دادند. دکتر زاکانی) در شهر تهران بزرگ، امیدوارم تحت تاثیر وسوسه ها و فشارهای افراد با گرایش سیاسی خاص برای تغییر آن قرار نگیرید و معیارهای انتخاب مسئولیت در رأس تهران، ای. شهرداری فقط جای تجربه و توانایی و شایستگی و ایمان و انقلاب!

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *