اخبار اخبار اقتصادی

کالاهای اساسی گران شد/ جدول قیمت جدید مرغ، گوشت، برنج و روغن

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه خبری الخبرآنلاین، میانگین تغییرات قیمت مواد غذایی منتخب گروه های مختلف مواد غذایی در مناطق شهری کشور طی شهریور ماه به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه «شیرینی خشک» با 1.8 درصد و «برنج خارجی درجه یک» با 1.3 درصد بیشترین درصد افزایش نسبت به ماه قبل را به خود اختصاص دادند. بیشترین کاهش قیمت مربوط به «رشته آش» با -4.3 درصد است.

گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آن:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به دو نوع مرغ اتوماتیک با 5.1 درصد و ماهی قزل آلا با 1.9 درصد بوده است.

طبق جدول زیر، قیمت مرغ و تخم مرغ طی یک ماه گذشته شاهد افزایش 5 درصدی بوده است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن ها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه تخم مرغ با 5.6 ​​درصد، کره پاستوریزه 4.5 درصد و گروه ماست پاستوریزه 2.1 درصد بوده است.

میوه ها و مغزها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کشمش پالاوی با 3.0 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به هندوانه با 23.0- درصد، هندوانه 19.2- درصد بوده است. و هلو 10.5 درصد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه خیار با 13.5 درصد، هویج 9.8 درصد و قارچ 7.9 درصد بوده و بیشترین کاهش قیمت مربوط به گروه «خیار» با 13.5 درصد بوده است. گروه گوجه فرنگی “با -10.4٪ و “پیاز” با -٪.”

شکر، نوشیدنی ها و سایر غذاها:

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به گروه «سس گوجه فرنگی» با 3.7 درصد و گروه «رب گوجه فرنگی» 3.2 درصد بوده است.

223225

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *