اخبار اخبار اقتصادی

کاهش سهم بازار تسلا در چین به پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته

تبلیغات بنری


سهم بازار تسلا در چین به 6 درصد کاهش یافت. این رقم نه تنها پایین ترین سطح در سال گذشته است، بلکه نشان دهنده رقابت شدید با شرکت هایی مانند BYD در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است.

از آن عبور کنید فروش خودروهای الکتریکی ساخت چین متعلق به شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در ماه نوامبر به 78856 دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشت. این اطلاعات توسط انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) منتشر شده است.

با این حال، تحویل خودروهای تسلا مدل 3 و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه قبل 15.5 درصد افزایش یافته است.

رقیب چینی تسلا، BYD، با عرضه خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سری Dynasty and Ocean رکورد ماهانه جدیدی را به نام خود ثبت کرد و فروش خودروهای سواری این شرکت با افزایش 67.2 درصدی به 504000 دستگاه در نوامبر رسید.

بر اساس گزارش این شرکت، 6.1 درصد از کل فروش BYD به صادرات اختصاص داشته است.
تسلا در پایان سال جاری تخفیف های ویژه ای را در چین ارائه کرد. این شرکت 10000 یوان (1375.89 دلار) برای وام های معوق مدل محبوب Y ارائه می دهد. این اقدام در صورت تشدید رقابت با BYD و کاهش قیمت تمام شده در بازار انجام می شود.

تسلا همچنین تامین مالی بدون بهره را برای برخی از مدل 3 و مدل Ys تا پایان دسامبر تا پنج سال تمدید کرد. این پنجمین تمدید این برنامه از زمان شروع آن در جولای سال جاری است.

به گزارش رویترز، سهم تسلا از بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان در ماه اکتبر به 6 درصد کاهش یافت که تقریباً نیمی از سطح سپتامبر و کمترین میزان در یک سال گذشته است. این ارقام بر اساس محاسبات رویترز و داده های انجمن خودرو چین است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری borna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *