اخبار اخبار فرهنگی

کتابفروشی امیر کبیر در چهار راه استانبول با ۲۳ میلیون تومان به صرافی تبدیل شد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، تعطیلی کتابخانه ها غم انگیز است. لازم نیست اهل کتاب باشید تا وقتی می بینید کتابفروشی درهایش را می بندد غمگین شوید. هر کسی که طعم نخ را چشیده و قفسه های کتابخانه را مرور کرده است، به خوبی می داند که کتابخانه ها معمولاً از دنیای بیرون جدا و متمایز هستند. آن‌ها آستانه ورود به جهان‌های دیگر هستند و در این آستانه می‌توانید احساس مبهمی از جدایی سعادتمندانه را تجربه کنید که نگرانی‌های دنیای مادی و نگرانی‌ها و تشویش‌های خودش را کاهش می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا وقتی می بینی طومار چنین دنیایی در هم تنیده شده و فرصت تجربه آن را از دست می دهی، احساس ضایعه و حسرتی می کنی که در گذشته های دور برای اجداد ما با دیدن ویرانی هایشان آمده است. با چشمان خود پناه بگیرند

روز دوشنبه 29 فروردین 1369 روزنامه کیهان در متنی کوتاه به همراه تصویری از تعطیلی کتابخانه امیر کبیر و تبدیل آن به صرافی خبر داد. در توضیح عکس منتشر شده توسط روزنامه کیهان آمده است: «اینجا کتابخانه امیرکبیر در تقاطع استانبول و تهران است، کتابخانه ای بسیار قدیمی با موقعیت مکانی ممتاز و مناسب که همیشه چشمان کتابخوان را به خود جلب می کند چند روزی است که کتاب و قلم و اندیشه و احساس و خرد جای خود را به دلار و مارک و پوند داده است سرمایه کتاب، حکمت، واسطه، دلار و موارد دیگر مبارک باد!

245452

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *