کدام جوش‌ها نشانه سرطان پوست است؟
اخبار اخبار عمومی

کدام جوش‌ها نشانه سرطان پوست است؟

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: در این روزهای گرم تابستان، نور خورشید با شدت بالا می تابد و افرادی که بدون استفاده از ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار می گیرند، خود را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار می دهند.

دکتر کاران راجان، متخصص پوست می گوید: اگر بدون دلیل جوش های ریز روی پوست خود می بینید، آنها را نادیده نگیرید، زیرا می توانند نشانه سرطان پوست باشند.

به گفته دکتر راجان، جوش هایی که از بین نمی روند و باقی می مانند، می توانند باعث نگرانی شوند. بنابراین بهترین کار این است که برای معاینه به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا اگر شروع سرطان پوست است شانس درمان داشته باشید.

کارسینوم سلول بازال نوعی تومور بدخیم، بدترین نوع سرطان پوست و متأسفانه شایع‌تر از سایر انواع سرطان است. این نوع تاول های سرطانی ظاهری دایره ای و مروارید مانند دارند و در موارد پیشرفته، زخم یا رگ های خونی در داخل آنها دیده می شود.

گاهی اوقات ملانوم ها مانند لکه های خشکی به نظر می رسند که با دارو یا کرم های ضد قارچ برطرف نمی شوند، به همین دلیل این لکه های پوستی باید خیلی سریع بررسی شوند. گاهی اوقات این لکه ها تغییر شکل یا رنگ می دهند.

بر اساس گزارش سازمان ملی بهداشت در انگلستان، گسترش کارسینوم سلول بازال یا کارسینوم سلول سنگفرشی رایج و البته در بیشتر مواقع قابل درمان است. این نوع سرطان ها معمولاً در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش و همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید (تخت آفتاب یا تخت برنزه) ایجاد می شوند.

جوش ها نشانه سرطان پوست چیست؟

سرطان سلول سنگ‌فرشی

علامت اصلی سرطان پوست غیر ملانوما، یک نقطه برجسته یا تغییر رنگ روی پوست است که به راحتی قابل درمان نیست.

منبع:

قابل قبول

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *