اخبار اخبار تکنولوژی

کشف خوفناک: فراعنه مصر باستان در زیرآب پیدا شدند/ عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: در طی یک سفر غواصی در رودخانه نیل، باستان شناسان حکاکی های صخره ای را کشف کردند که تصاویری از چندین فرعون مصر باستان را به همراه کتیبه های هیروگلیف نشان می داد. یک گروه مشترک فرانسوی و مصری این مجسمه های زیر آب را در جنوب شهر اسوان در منطقه ای پیدا کردند که در طول ساخت سد بلند در اسوان بین سال های 1960 و 1970 در آب غوطه ور بود. با این حال بسیاری از آثار به موقع جابجا نشدند و در پروژه ساخت و ساز غوطه ور شدند.

اسوان برای مصریان باستان بسیار مهم بود زیرا گاهی اوقات به مرز جنوبی کشور نزدیک بود و تعدادی معابد مهم در نزدیکی آن وجود داشت. یکی از معبدها، معبد ابوسیمبل، خانه چهار مجسمه عظیم رامسس دوم (1213-1303 قبل از میلاد) است که هر کدام حدود 69 فوت (21 متر) ارتفاع دارند. اسوان همچنین خانه مجموعه معبد فیله است، جایی که آخرین کتیبه هیروگلیف مصری در سال 394 پس از میلاد نوشته شده است.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که هدف این گروه شناسایی و ثبت کتیبه ها و مجسمه های زیر آب باقی مانده است. برای انجام این کار، اعضای تیم در بقایای باقی مانده شیرجه می زنند و آنها را با استفاده از عکاسی، ویدئو و فتوگرامتری ضبط می کنند، تکنیکی که شامل گرفتن ده ها عکس از یک شی است که بعداً می تواند برای ایجاد یک مدل دیجیتالی سه بعدی از شی مورد استفاده قرار گیرد.

پرتره‌هایی که اخیراً از فراعنه کشف شده‌اند شامل پرتره‌های آمنهوتپ سوم (حدود 1390-1352 قبل از میلاد)، توتموس چهارم (حدود 1400-1390 قبل از میلاد)، پسامتیک دوم (حدود 595-589 قبل از میلاد) و 5 آوریل قبل از میلاد است. تا 570 قبل از میلاد) فرمانروایان سلسله های هجدهم و بیست و ششم بودند. در این بیانیه آمده است که این آثار به خوبی حفظ شده است; اما از آنچه در این کتیبه ها نوشته شده است خبری نیست.

آلخاندرو جیمنز سرانو، باستان‌شناسی که حفاری‌ها در گورستانی در نزدیکی اسوان را هدایت می‌کند، گفت: اسوان یک سایت معدنی مهم گرانیت بود و احتمالاً بقایای تازه کشف‌شده قرار بود به قسمت دیگری از مصر منتقل شوند و این آثار بخشی از معابد نزدیک اسوان

منبع: Life Science

227323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *