اخبار اخبار عمومی

کلاهبرداری باورنکردنی با تاسیس بانک جعلی/ عکس

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: مردم روستای چاپورا در ایالت چاتیسگر هند از بازگشایی شعبه ای از بانک دولتی هند در محل سکونت ساده خود متعجب شدند و اگرچه برخی از مردم از ابتدا نسبت به این شعبه شک داشتند، برخی دیگر در این یک فرصت خوب برای به دست آوردن یک شغل ثابت با حقوق زیاد است.

پینتو دوروی اولین نفر از شش کارمندی بود که در این بانک به عنوان صندوقدار کار کرد. او برای دستیابی به این حرفه 580000 روپیه (6900 دلار) پرداخت. با این حال، این بانک ادعا کرد که مشاغل کمی برای ارائه دارد و افراد بدون کارت ملی را استخدام نمی کند.

این بانک افتتاح شد و فضای کاری آن 93 متر مربع و امضای بانک دولتی هند روی درب آن بود. تمام اثاثیه ها نو و جدیدترین برندها بود و همه باجه ها مثل هر بانک دیگری کار می کردند که روستاییان را متقاعد می کرد که این بانک قانونی است که متاسفانه اینطور نبود.

پینتو به پلیس گفت: «ما 10 کامپیوتر و اتصال اینترنتی در این بانک داشتیم. مدیر شعبه حدود ساعت 10 صبح می آمد و ظهر می رفت و به آنها توصیه می کرد که به سایت بانک دولتی هند مراجعه کنند و تمام قوانین بانک را مطالعه کنند. ما، شش کارمند، حداقل 10 روز اینجا کار کردیم تا اینکه پلیس ما را پیدا کرد و به ما گفت که این بانک جعلی است.

بررسی ها نشان داد این گروه از کلاهبرداران با افتتاح بانک های جعلی عده ای را به پرداخت پول برای کسب شغل تشویق کرده و پس از مدتی پول ها را ضبط و متواری شده اند.

خوشبختانه هیچ یک از اهالی روستا مشتری این بانک نشدند، زیرا مسئولان بانک اعلام کردند که هنوز عملیات آنها به درستی شروع نشده و باید مدتی منتظر بمانند که همین موضوع باعث مشکوک شدن برخی از اهالی و تماس با پلیس شد.

این گروه از کلاهبرداران توانستند از این طریق 14300 دلار از فقرای مناطق مختلف سرقت کنند.

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *