گران شدن محصول این ایران خودرو
اخبار اخبار خودرو

گران شدن این محصول ایران خودرو

ایران خودرو قیمت جدید سورن پلاس دوگانه سوز را اعلام کرد. بر اساس اطلاعات این شرکت خودروساز، از این پس متقاضیان برای خرید این محصول باید مبلغ حدود ۴۸۶ میلیون تومان را پرداخت کنند. در گذشته، آبی‌های جاده آماده بودند که مبلغی حدود ۳۷۲ میلیون تومان برای محصول سورن پلاس دوگانه سوز را به مشتریان خود اعلام کنند.

افزایش قیمت سورن پلاس دوگانه سوز، تعداد محصولات ایران خودرو را که در سال ۱۴۰۳ گران شده بود، به هشت مدل رساند. این شرکت خودروساز قبلاً هم قیمت چهار مدل پژو پارس و سه مدل هایما را افزایش داده بود.

بررسی لیست قیمت محصولات ایران خودرو نشان می دهد که این شرکت قیمت چهار مدل پژو پارس را در بازه ‌ای حدود ۱۲۱ تا ۱۵۹ میلیون تومان افزایش داده است. قیمت تنها برند مونتاژی ایران خودرو یعنی هایما نیز تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت‌ها در شرایطی رخ داده که سیاست‌گذار خودرویی هنوز مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان امضا نکرده است و همچنان سه خودروساز نیمه دولتی محصولات خود را بر اساس مجوز افزایش قیمتی که در پاییز ۱۴۰۲ دریافت کردند به مشتریان فاکتور می‌دهند.

ایران خودرو در شهریور سال گذشته قیمت ۸ محصول ارتقا یافته خود را ارتقا داد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت پژو پارس، هایما و سورن پلاس دوگانه سوز به دلیل موارد مختلفی افتاده است.

از آنجایی که هنوز مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده، افزایش ۳۰ درصدی قیمت سورن پلاس دوگانه سوز بدون توضیحات کافی از سوی مدیران تنها باعث عدم رضایت مشتریان می‌شود. مدیران باید شفافیت ایجاد کنند که آیا مجوز افزایش قیمت را امضا کرده‌اند یا اگر این اتفاق نیفتاده است، دلیل افزایش قیمت‌ها چیست؟

بررسی قیمت‌های بازار نشان می‌دهد که سورن پلاس دوگانه سوز با موتور EF7 مدل ۱۴۰۳ با قیمتی حدود ۷۷۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *