اخبار اخبار تکنولوژی

گرگ ۴۴هزار ساله با دندان‌های سالم پیدا شد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و بنا به گزارش روزیاتو، این نمونه به آزمایشگاه موزه ماموت دانشگاه فدرال شمال شرق در یاکوتسک منتقل و مورد کالبد شکافی قرار گرفت. منجمد دائمی، زمینی که همیشه حتی در تابستان یخ می زند، می تواند بقایای باستانی را برای هزاران سال حفظ کند.

گرگ مذکور در سال 2021 توسط ساکنان محلی در عمق حدود 40 متری منجمد دائمی در ساحل رودخانه ترختیاخ در منطقه آبی یاکوتیا، سردترین منطقه سیبری در روسیه، کشف شد. کارشناسان می گویند این قدیمی ترین گرگ شناخته شده است که تحت چنین کالبد شکافی قرار گرفته است و حتی معده اش دست نخورده باقی مانده است.

دکتر آلبرت پروتوپوپوف، رئیس بخش مطالعات ماموت در آکادمی علوم یاکوتیا، می گوید: «معده او آلوده نشده بود. با تجزیه و تحلیل آنها، ما امیدواریم که تصویری از بیوم باستانی پلیستوسن به دست آوریم. این گرگ یک شکارچی بزرگ و فعال بود و ما این فرصت را داریم که بفهمیم چه می خورد.

دکتر ماکسیم چپراسوف، رئیس آزمایشگاه موزه ماموت اظهار داشت که بر اساس سایش دندان و رشد تاج ساژیتال می توان گفت که این یک گرگ نر بالغ است.

پروفسور آرتمی گونچاروف، رئیس آزمایشگاه ژنومیکس کاربردی و پروتئومیکس در انستیتوی پزشکی تجربی، معتقد است که نتایج چنین تحقیقاتی می تواند برای زمان ما مفید باشد. او می گوید: «ما آموخته ایم که باکتری های زنده می توانند هزاران سال در بقایای فسیلی جانوران زنده بمانند. ما امیدواریم که نتایج خوبی به دست آوریم که به ما امکان می دهد بیشتر در مورد اینکه جوامع میکروبی باستانی چگونه به نظر می رسیدند و عملکرد آنها را درک کنیم.

این کشف نه تنها اطلاعات ارزشمندی در مورد زندگی در عصر یخبندان ارائه می دهد، بلکه می تواند به پیشرفت های پزشکی و بیوتکنولوژی نیز کمک کند. محققان امیدوارند میکروارگانیسم هایی را پیدا کنند که می توانند در تولید مواد فعال زیستی مفید باشند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *