اخبار اخبار جهان

گزارش تصویری| بن‌سلمان پیشرفت نئوم را به تصویر کشید

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان، در سال 2017 اعلام کرد که می خواهد ساخت پروژه ای به مساحت 26500 کیلومتر مربع به ارزش 1.5 تریلیون دلار را آغاز کند. اگرچه این پروژه که NEOM نام داشت، بلندپروازانه به نظر می رسید، اما گفته می شد که شامل ساخت مناطق وسیعی از جمله یک مجتمع صنعتی شناور، یک استراحتگاه توریستی جزیره ای، یک پیست اسکی و یک شهر خطی عجیب به نام لاین است.

هدف این بود که NEOM تا سال 2039 تکمیل شود. با این حال، کارشناسان همچنان در این مورد تردید داشتند. علاوه بر این، اخیراً رسانه ها گزارش دادند که مساحت این پروژه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. البته لازم به ذکر است که اطلاعات متناقض زیادی در مورد این پروژه در اینترنت وجود دارد و نمی توان به راحتی به آن اعتماد کرد.

اکنون بن سلمان می خواهد به مردم و سرمایه گذاران اطمینان دهد که عقب نشینی نکرده و همه چیز طبق برنامه پیش می رود. با استفاده از پلتفرمی به نام Ground

خط، تنها شهر خطی روی زمین

گزارش تصویری بنسلمن میلیون ها عکس و ویدیو از NEOM منتشر کرد

معروف ترین بنای این پروژه شهر خطی «لاین» به طول 170 کیلومتر و عرض 200 متر است که در ارتفاع 500 متری ساخته شده است. در واقع این شهر یک آسمان خراش 100 طبقه با ظرفیت 9 میلیون نفر در یکی از خشک ترین سرزمین های جهان خواهد بود.

گزارش تصویری بنسلمن میلیون ها عکس و ویدیو از NEOM منتشر کرد

هیچ جاده یا اتومبیلی وجود نخواهد داشت و شهروندان با استفاده از این وسیله نقلیه شهری پرسرعت که در داخل دیوارهای آن قرار دارد، کل منطقه شهر را تنها در 20 دقیقه طی خواهند کرد. همچنین گفته می شود نیروی این شهر خطی کاملاً از خورشید و باد تامین می شود و جالب ترین نکته این است که این خط شامل یک استادیوم فوتبال با ظرفیت 45 هزار نفر برای جام جهانی 2034 خواهد بود.

پیست اسکی در کویر خشک!

اما این تنها یکی از پروژه های NEOM است. پروژه دیگری به نام تروجانا در NEOM در حال رشد است. ترونیا یک منطقه کوهستانی با ارتفاعات از 1500 متر تا 2600 متر است که آن را به مکانی ایده آل برای یک پیست اسکی بزرگ با بیش از 3600 اتاق هتل، تئاتر، مغازه ها و مغازه ها تبدیل می کند. اگرچه یک پیست اسکی در یک بیابان خشک دور از ذهن به نظر می رسد، NEOM وعده سه ماه اسکی در پیست اسکی Trojana را هر سال می دهد.

گزارش تصویری بنسلمن میلیون ها عکس و ویدیو از NEOM منتشر کرد

صندل، مالدیو، عربستان سعودی؟

سیندل همچنین یک پروژه جزیره تفریحی فوق العاده لوکس و کلوپ قایق بادبانی در دریای سرخ است که همراه با خرید از برندهای معروف بین المللی و غذاهای بین المللی سفر خوبی را برای گردشگران به جا می گذارد.

گزارش تصویری بنسلمن میلیون ها عکس و ویدیو از NEOM منتشر کرد

بزرگترین سازه شناور جهان

Oxagon بخشی دیگر از NEOM خواهد بود که عنوان بزرگترین بندر شناور جهان را به خود اختصاص داده است. این بندر دارای موقعیت استراتژیک است که با کارخانه ها، دفاتر و غیره کامل شده است و انرژی آن 100% از انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود.

زندگی لوکس در کنار ساحل

“مگنا” یکی از مکان های برنامه ریزی شده در پروژه NEOM است که یک پروژه ساحلی لوکس است که در امتداد ساحل خلیج عقبه واقع شده است. این پروژه به طول 120 کیلومتر توسعه می یابد و شامل 12 مقصد گردشگری لوکس در راه است.

ده ها پروژه مختلف در جاه طلبانه ترین پروژه جهان

این لیست ادامه دارد و بن سلمان به دنبال ماجراجویی در پروژه “NEOM” با در نظر گرفتن سایر بخش ها مانند لیگا، آیبیکن، سرانا، اوتامو، نورلانا، آکولوم، زردون، زنور، الانان، گیدوری، تریم و زامور است. . البته یکی از اهداف اصلی بن سلمان از این پروژه، گذار از اقتصاد نفتی و توسعه اقتصاد گردشگری در عربستان است.

گزارش تصویری بنسلمن میلیون ها عکس و ویدیو از NEOM منتشر کرد

اگرچه هنوز همه کارشناسان مطمئن نیستند که بن سلمان حداقل تا سال 2039 قادر به انجام این پروژه است. اما تصاویری که از این پروژه دیده ایم گواه پیشرفت آن است و اگر خوش بین باشیم شاید NEOM همانطور که در ابتدا گفته شد بدون هیچ نقصی ساخته شود.

گزارش تصویری بنسلمن میلیون ها عکس و ویدیو از NEOM منتشر کرد

منبع: Newatlass

227323

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *