گزارش عملکرد شهرداری در حوزه حجاب منتشر شد/ مدیران شهرداری: این افراد یگان حفاظت مترو هستند نه حجاب‌بان!
اخبار اخبار عمومی

گزارش عملکرد شهرداری در حوزه حجاب منتشر شد/ مدیران شهرداری: این افراد یگان حفاظت مترو هستند نه حجاب‌بان!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت رابو، تابستان سال گذشته یک پایگاه خبری با انتشار خبر استخدام 400 زن محجبه در متروی تهران، چندین بار این خبر را تکذیب کرد و تایید کرد که کارگرانی مانند آن ها را استخدام نکرده اند با حجاب اما همزمان متروی تهران پرسنل «یگان حفاظت» خود را تکمیل و ساماندهی کرد. یکی از وظایف یگان حفاظت بحث حجاب در مترو است.

روزنامه صدای ایران در خبری نوشت: در مناظره های انتخاباتی بار دیگر بحث زنان محجبه مطرح شد. مسافران مترو که شاهد حضور نیروهای ممانعت کننده از ورود مسافران زن بی حجاب با اقتدار کامل بودند، انتظار نداشتند که هیچکس مسئولیتی در قبال این افراد نداشته باشد.

شهردار تهران که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است در سخنانی تاکید کرد که این نوع برخورد با زنان محجبه جز با احترام محقق نمی شود. احترام، احترام، احترام. در دور دوم سومین مناظره انتخاباتی، مسعود مزیگیان دیگر کاندیدای ریاست جمهوری خطاب به علی رضا زاکانی گفت: معلوم نیست چه کسانی زنان محجبه را در مترو می گذارند، اما حالا از احترام به زن حرف می زنند.

وی افزود: وقتی اینجا می نشینند می گویند ما از حقوق زنان دفاع می کنیم و مخالف انحلال هستیم اما در عمل کار دیگری کردند. زاکانی در پاسخ به پزشکان درباره زنان محجبه مترو گفت: آقای زاکانی اگر با زنان محجبه شوخی می کنید در آخرت مورد عتاب قرار می گیرید و اگر جدی می گویید توبه کنید که دروغ است.

به نظر می رسد مدیران شهری جز با کلمه منع حجاب مشکلی ندارند و اقداماتی در زمینه عفاف و حجاب در مترو انجام شده است چرا که بر اساس دو گزارش تهیه شده توسط شرکت بهره بردار در حوزه حجاب و حیا، نشان داده شده است که یگان حفاظت مترو در حوزه زبانی فعالیت های گسترده ای برای جلوگیری از ورود افراد بدون حجاب انجام داده و حتی گزارشی از عملکرد این اقدامات منتشر کرده است. در این دو گزارش آمده است که عفاف و حجاب در شهریور 1402 در شرکت بهره برداری مترو با هم دیدار کردند.

گزارش عملکرد این منطقه نیز در سه ایستگاه نوانیاد، حسین آباد و هیروی مورد بررسی قرار گرفت.

191 نفر در ایستگاه نوبنیاد اخطار گرفتند، 109 نفر به اخطار توجه نکردند و 42 نفر بعد از اخطار با حجاب بودند.

در ایستگاه حسین آباد 65 نفر اخطار، 30 نفر بعد از اخطار و 27 نفر بعد از اخطار با حجاب بودند. در اکتبر سال گذشته، 970.46 یادآور ارسال شده است.

بدون عنوان.jpg

در بخشی از این گزارش تصاویری از اجرای طرح جلوگیری از ورود زنان بی حجاب توسط یگان حفاظت مترو منتشر شد. سال گذشته شهردار تهران در خصوص استخدام سربازان با عنوان ممنوعیت حجاب به روزنامه اکو ایران گفته بود که نمی دانم با این حرف ها از کجا آمده اند، قبلا در مورد یگان حفاظت مترو تصمیم گرفته شده بود. که حدود 900 پرسنل و 16 تا 17 ماموریت در نظر گرفته شده بود که یکی از مسئولیت های وی مربوط به حوزه حجاب در مترو بود.

Untitled-1-.jpg

سال گذشته محمدامین توکلی زاده; معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در خصوص این نوع اقدام به اکوایران تاکید کرد که مطالبه مردمی در این زمینه وجود دارد و «از ابتدا که کار مدیریت شهری جدید شروع شد، حاکم بود. بحث قانون مطرح شد و مدیریت شهر بر اساس قانون یکی از وظایف محوله به شهرداری بود: شهر قانونمند شهری است که همگان می توانند از آن بهره ببرند در بسیاری از جاها با مواردی از بی انضباطی مواجه هستیم، از جمله مسائل مربوط به مترو که به حق موضوع مطالبات مردم برای رفع این عدم انضباط در بین رشته های ورود مردان به واگن زنانه است کشف حجاب که همگی یک بسته فروش غیرقانونی است و ممانعتی که برای ورود مردان پیش می آید و مزاحمتی که برای زنان پیش می آید یک بسته بی انضباطی است.

2.jpg

به گفته اوجاب، موضوعی قانونی در کشور است و رعایت حجاب یکی از موازین قانونی و قانونی است. شهرداری نیز برای ایجاد این تخصص اقداماتی را انجام داده و فعالیت های گسترده ای در زمینه حجاب و عفاف به صورت تبلیغاتی و مثبت (در تبلیغات شهری و ایستگاه ها) انجام شده است. ما هم وارد حوزه انضباطی می شویم و آن حوزه را هم تقویت می کنیم. »

Untitled-2-.jpg

مدیران شهری منکر فعالیت در این حوزه نیستند اما معتقدند این افراد یگان حفاظت مترو هستند نه ممنوع الحجاب.

233217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *