اخبار اخبار تکنولوژی

گزینه جدید اوکراین برای تقابل با روسیه /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین: در حالی که اوکراین به F-16 نیاز دارد، کارشناسان می گویند که باید جت های گریپن را برای یک بن بست طولانی مدت علیه روسیه دریافت کند. کارشناسان معتقدند جنگندههواپیماهای گریپن سوئد نسبت به F-16 ها برای این نبرد طراحی شده اند.

اوکراین به تازگی F-16های ساخت آمریکا را تحویل گرفته و میراژهای فرانسوی را در لیست انتظار خود دارد. اما گریپن سوئدی، هواپیمایی که برای تهدید روسیه طراحی شده است، یک انتخاب ایده آل برای ناوگان جنگنده آینده این کشور است.

ساب 39 گریپن توسط شرکت هوافضای سوئدی ساب تولید می شود. اوکراین این هواپیما را می خواست و هنوز نمی تواند آن را بخرد. این جنگنده که برای عملیات از جاده های غیرنظامی در صورت تخریب باند فرودگاه و پایگاه های هوایی طراحی شده است، نسبت به F-16 آمریکایی انعطاف پذیری بیشتری دارد. به خصوص که روسیه پایگاه های هوایی اوکراینی را که برای هواپیماهای F-16 مناسب بود هدف قرار داد.

گریپن که در پایان جنگ سرد طراحی شد و برای شکست جنگنده سوخوی روسیه طراحی شد، یکی از بهترین جنگنده های نسل چهارم محسوب می شود و به عنوان یک هواپیمای عالی برای این نوع عملیات شناخته می شود.

گزینه جدید اوکراین برای مقابله با روسیه/عکس

سوئد مدت‌هاست که روسیه را یک تهدید می‌داند و تهاجم همه‌جانبه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ این تهدیدها را به‌طور چشمگیری افزایش داده است. گریپن برای مقابله با این تهدید طراحی شده است و قابلیت های ویژه ای فراتر از F-16 یا Mirage ارائه می دهد.

اگر حمایت آمریکا متوقف شود، گریپن ممکن است جایگزین خوبی باشد. اما اوکراین اکنون در حال ساخت ناوگانی از F-16 و ادغام میراژها در نیروی هوایی خود است.

منبع: com. businessinsider

227322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *