اخبار اخبار ورزشی

گل طلایی نقل و انتقالات را چه کسی زد؟

تبلیغات بنری


ایمان گدرزی; پس از دو ماه و 21 روز، بالاخره مرحله 24 نقل و انتقالات تابستانی به پایان رسید و تیم ها لیست نهایی خود را برای ادامه فصل اعلام کردند. این پنجره بیش از هر چیز تحت تأثیر مقررات جدید سقف بودجه و همچنین حذف برخی محدودیت‌ها برای جذب بازیکنان خارجی قرار گرفت که باعث شد باشگاه‌ها در بحبوحه بازار راکد برای بازیکنان داخلی به جستجوی بازیکنان خارجی بپردازند.

طبق معمول، استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان سه تیمی بودند که بیشترین تغییرات نقل و انتقالاتی را به خود دیدند. اما کدام یک از این چهار تیم برنده این پنجره نقل و انتقالات شدند؟

استقلال؛ مرد سال فوتبال ایران در بین شاگردان نکونام

اگر نگاهی به لیست تمام سال های گذشته تیم استقلال بیندازیم متوجه می شویم که یکی از نکاتی که آبی پوشان از آن بی اطلاع بودند حفظ زیرساخت های این تیم بود اما اکنون 90 درصد این تیم، بازیکنانی که به جواد نکونام علاقه داشتند، در استقلال اقامت کرده اند و با خریدهای پنجره نقل و انتقالات، نیمکت نشینان این تیم قوی تر از همیشه شده است.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های هواداران استقلال در این سال‌ها، تعطیلی یک تیم قدرتمند لیگ بوده است. اتفاقی که همیشه با شکست بازیکنان آبی پوش و شکست رقابت با تیم های دیگر در فصل نقل و انتقالات همراه بوده است. آبی ها تاکنون خریدهای خوبی داشته اند. این قراردادها نشان می دهد که یک مدعی برای قهرمانی در لیگ بیست و چهارم قطعی شده است، تیمی که مطمئنا در سه جام (لیگ برتر، لیگ برتر آسیا و جام حذفی) حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ورودی؛ عباس شرفی، گائل کاکوتا، دیدیه آندونگ، علیرضا کوشکی، رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی پور، محمدحسین اسلامی

خروجی علم الدین زلیکیچ، کوین یاماگا، سامان تورانیان، امید حمیدفر، رضا میرزایی، صالح حردانی، میلاد فخرالدینی، منتظر محمد، سینا سعیدی فر، پیمان بابایی، امیرعلی صادقی، محمدحسین زواری، جعفر سلمانی.

پرسپولیس؛ هیچ کس در باشگاه نیست، کاپیتان!

در حالی که هواداران به دنبال اشتیاق و عرق ریختن در پیراهن هستند، بازیکنان پشت صحنه به دنبال اضافه کردن صفرهای بیشتری به قراردادهای خود هستند. پرسپولیس قهرمان فصل گذشته یکی از عجیب ترین پنجره های نقل و انتقالاتی را پشت سر گذاشت. همه چیز از چند ماه پیش شروع شد. شایعه ای از تبریز به تهران مبنی بر توافق تراکتور با 3 بازیکن بزرگ پرسپولیس منتشر شد. در آن زمان افراد کمی این خبر را باور کردند و همه گفتند شایعه است و صحت ندارد، اما این اتفاق افتاد. مهدی الترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیل فر با تراکتورسازی به توافق رسیدند و البته پیراهن قرمز پرسپولیس را به یادگار در سینه گذاشتند. پرسپولیس نه تنها ستاره های خود را یکی یکی از دست داد، بلکه بازیکنان مورد نظرشان با شنیدن ندای دلشان با تیم های دیگر قرارداد بستند. در مجموع می توان گفت قرمزها در نقل و انتقالات نسبت به سه رقیب خود یعنی سپاهان، تراکتور و استقلال ضعیف تر بودند.

چه کسی در نقل و انتقالات گل طلایی را زد؟

ورودی؛ لوکاس ژوائو، سعید مهری، یعقوب بارجه، میلاد محمدی، عرفان شیروانی، الکسیس گندوز، عرفان ملاپور، ایوب آلمود، علی علیپور، مرتضی پورعلی گنجی، فرشاد احمدزاده، میلاد سرلک.

خروجی محمد بدابه، سینا اسد بیگی، محمدمهدی احمدی، عرفان نجاری، علیرضا بابایی، مهدی عبدی، ابوالفضل سلیمانی، میلاد سرجی، وحدت حنان اف، علی نعمتی، احمد جوهری، دانیال اسماعیل فر، علیرضا برانوند، عبدالکریم حسن، مهدی ترابی.

سربازان؛ ترکیبی از جوانی و تجربه

به جرات می توان گفت سپاهان پنجره نقل و انتقالاتی بی نظیری را پشت سر گذاشته است. روی کاغذ زرد بوشان اصفهان فصل گذشته با خرید استعدادهای جوان و خرید بازیکنان خارجی تیمی منحصر به فرد را جمع آوری کرد، نتیجه ای که در جدول لیگ به وضوح می بینیم. سیباهن با آوردن قهرمان جام جهانی اینزونزی یکی از بهترین کارت های خود را تحویل داد و به مدعیان خط و نشان کشید.

چه کسی در نقل و انتقالات گل طلایی را زد؟

ورودی؛ محمدرضا بردبار، ابوبکر کامارا، استفان آنزونز، وحده حنانوف، صالح حردانی، محمد امین حزباوی، محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی، حسین گودرزی، جواد آقایی پور.

خروجی محمد علینژاد، محمدجواد حسین نژاد، رامین رضاییان، عیسی مرادی، علی اصغر عربی، میلاد زکی پور، امید نوراکین، شهریار مقانلو، فرشاد احمدزاده.

تراکتور؛ تیم گلکسی!

تراکتورسازی تبریز یکی از فعال ترین تیم های لیگ برتر انگلیس در فصل تابستان است و توانسته بهترین بازیکنان را از نظر نفرات و بازیکنان به خدمت بگیرد. تراکتورسازی در این پنجره علیرضا بایرانوند، دانیال اسماعیل فر، علیرضا آرتا، عارف غلامی، بویا پورعلی، مهدی ترابی و مهدی عبدی را از سهمیه لیگ برتر منصوب کرد. سوکول چکالچی، ایگور پوستونسکی و تومی سواتمالی نیز سه خرید خارجی تیم تراکتورسازی هستند که این تیم را در مجموع به 10 خرید بزرگسالان رسانده است.

چه کسی در نقل و انتقالات گل طلایی را زد؟

با نگاهی به تیم تراکتورسازی متوجه می شویم که این تیم در همه پست ها از نظر بازیکن غنی است و احتمالا بهترین بازیکنان ایرانی را در زمین و نیمکت می بیند. آنها اکنون 21 بازیکن بزرگسال به همراه میلاد رک، سعید کریم آذر و مهدی هاشم نژاد دارند تا با 24 چهره سرشناس پذیرای رقبا باشند. لیست تراکتورسازی علاوه بر برانوند، خلیل زاده و ترابی که در تیم ملی ایران حضور دارند، 8 بازیکن دیگر با سابقه تیم ملی دارد که از جمله آنها می توان به عارف آغاسی، امیرحسین زاده و عارف غلامی اشاره کرد که هنوز شانس زیادی برای دعوت شدن به این تیم دارند. تیم ملی ایران ارتش در تورنمنت بعدی اگرچه تراکتور در تمام این سال ها تیمی پر ستاره داشته است، اما به نظر می رسد عمق ترکیب فعلی تراکتورسازی بهتر از همیشه باشد، تیمی که به دنبال شکستن طلسم مسابقات با هدایت یک بازیکن سرشناس است. و تیم ماهر سرمربی.

ورودی؛ سوکول شیکالچی، عارف غلامی، عرفان نجاری، تومیسلاو اشترکلی، علیرضا آرتا، مهدی عبدی، ایگور پوستونسکی، بوریا بورالی، دانیال اسماعیلی ور، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی.

خروجی رحمان جعفری، بهزاد سلامی، محمد آقاجانپور، احسان مرادیان، ادیب زارعی، سیامک نعمتی، امیر ابراهیم زاده، امیر ابراهیم زاده، مهند علی، گوستاوووگنین، عارف رستمی، سیدمحمد حسینی، احسان مرادیان، میلوشلان، میلوشلان ارجمند

257251

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *