گنج طلایی در سیاره سرخ که مریخ‌نورد ناسا آن را اتفاقی پیدا کرد!/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

گنج طلایی در سیاره سرخ که مریخ‌نورد ناسا آن را اتفاقی پیدا کرد!/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، شکافته شدن تصادفی سنگی در مریخ منجر به بیرون آمدن گنج طلایی از هسته آن شد که توجه دانشمندان را برانگیخت.

تصادفی در مریخ سنگی شگفت انگیز را آشکار کرد.

هنگامی که مریخ نورد بدنه 899 کیلوگرمی خود را روی صخره غلتاند، سنگ از هم جدا شد و کریستال های زرد گوگرد را نمایان کرد. اگرچه سولفات ها در مریخ نسبتاً رایج هستند، این اولین بار است که گوگرد به شکل عنصری خالص در سیاره سرخ یافت می شود.

جالب‌تر این است که کانال Geddies Wallis، جایی که فضاپیمای ناسا سنگ را پیدا کرد، پر از سنگ‌هایی است که قبل از خرد شدن تصادفی شبیه سنگ‌های گوگردی هستند. این نشان می دهد که گوگرد ممکن است به وفور در برخی از نقاط سیاره سرخ وجود داشته باشد.

آشوین واساوادا، دانشمند پروژه کنجکاوی از آزمایشگاه رانش جت ناسا، گفت: «پیدا کردن میدانی از سنگ‌های ساخته شده از گوگرد خالص مانند یافتن یک واحه در بیابان است. این صخره نباید در این منطقه باشد، پس اکنون باید توضیحی برای حضور آن پیدا کنیم. “کشف چیزهای عجیب و غیرمنتظره چیزی است که کاوش در این سیاره را بسیار هیجان انگیز می کند.”

گنج طلایی در سیاره سرخ که مریخ نورد ناسا به طور اتفاقی آن را پیدا کرد!/عکس

یک سنگ گوگردی در سطح مریخ پیدا شد

سولفات ها نمک هایی هستند که هنگام مخلوط شدن گوگرد، معمولاً به شکل پیچیده، با سایر مواد معدنی در آب تشکیل می شوند. هنگامی که آب تبخیر می شود، مواد معدنی مخلوط و خشک می شوند و سولفات ها را پشت سر می گذارند.

این مواد معدنی سولفاتی می توانند چیزهای زیادی در مورد مریخ به ما بگویند، مانند تاریخچه آب آن و چگونگی هوازدگی آن در طول زمان. از سوی دیگر گوگرد خالص تنها در شرایط بسیار خاصی تشکیل می شود و مشخص نیست که چگونه شرایط تشکیل آن در این منطقه از مریخ فراهم شده است.

چیزهای زیادی در مورد تاریخ زمین شناسی مریخ نمی دانیم وجود دارد، اما کشف تکه های گوگرد خالص در مریخ نشان می دهد چیزی بسیار بزرگ وجود دارد که ما نمی دانیم.

گنج طلایی در سیاره سرخ که مریخ نورد ناسا به طور اتفاقی آن را پیدا کرد!/عکس

سنگی بسیار شبیه به سنگی که توسط مریخ نورد ناسا شکسته شد

گوگرد یک عنصر ضروری برای تمام زندگی است. به طور معمول به صورت سولفات جذب می شود و برای ساخت دو اسید آمینه ضروری که موجودات زنده برای ساخت پروتئین به آن نیاز دارند استفاده می شود.

از آنجایی که مدتی است از وجود سولفات ها در مریخ اطلاع داریم، این کشف چیز جدیدی در این زمینه به ما نمی گوید. با این حال، ما هنوز نتوانسته ایم هیچ نشانه ای از حیات در مریخ پیدا کنیم. اما ما هنوز با تکه‌ها و تکه‌های باقی‌مانده‌ای روبه‌رو هستیم که ارگانیسم‌ها آن را مفید می‌دانند، از جمله شیمی، آب و شرایط قابل سکونت از گذشته.

ما که اینجا روی زمین گیر کرده‌ایم، نسبتاً در مورد چگونگی رسیدن به مریخ بی‌اطلاع هستیم و فقط با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم (مریخ نوردها) می‌توانیم از سیاره سرخ اطلاعات دریافت کنیم. گام بعدی این است که بر اساس آنچه در مورد مریخ می دانیم، تعیین کنیم که این گوگرد چگونه به آنجا رسیده است. این به کار بیشتری نیاز دارد، احتمالاً شامل مدل‌سازی دقیق تکامل زمین‌شناسی مریخ.

منبع: Science Alert

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *