اخبار اخبار فرهنگی

گیر افتادن مهران مدیری و سمیرا حسن‌پور در یک مهمانی شبانه

تبلیغات بنری


مهسا بهداری: سینمای ایران از ابتدای مردادماه فعالیت خود را با قدرت نسبتاً آغاز کرده است، سینمایی که به دلیل تعطیلی های متعدد در تیرماه با اکران 20 فیلم که بلیت آن ها به طور کامل فروخته شد، نتوانست به اندازه ماه های گذشته رکورد بزند. و فیلم های کمدی به مدت پنج روز متوقف شد.

گیشه سینما از اول تا 30 تیرماه در مجموع شاهد یک میلیون و 988 هزار بیننده بود که حدود 15 میلیارد تومان درآمد داشت و در این میان فیلم هایی چون «خاطره جنوب» با بازی الناز شاکردوست و وحید اکران شد. رهبانی در این ژانر موفق شد اجرای خوبی ارائه دهد

هفته گذشته شاهد اکران سه فیلم «مصعب شیرین ۲» به کارگردانی علی رضا داودنژاد، «پارتی پول» ساخته سعید سهیلی و «۶ صبح» ساخته مهران مدیری بودیم. «مصعب شیرین 2» با بازی زهرا و مرحوم رضا داوودنژاد داستان دختری را روایت می کند که پدر و مادرش را برای جشن تولد هجده سالگی به مکانی ناآشنا دعوت می کند. والدین برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می کنند.

فیلم سینمایی «6 صبح» با بازی سمیرا حسن پور، تینو صالحی، مونا فرقاد و مهران مدیری ابتدا متقاضی حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود که به این جایگاه نرسید. این فیلم روایتی از یک مهمانی شبانه با ورود نیروهای امنیتی است. آنچه تاکنون منتشر شده، داستانی تکراری است که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها از آن به عنوان طنز و درام استفاده شده است.

در خلاصه فیلم «پارتی پول» که به مدت 48 ساعت روی پرده سینما رفت، آمده است: «در دنیایی که همه عاشق پول تو می شوند، عاشق خانه تو می شوند و عاشق می شوند. با تو.” با ماشین زیر پای تو، یکی پیدا می شود و عاشقت می شود!» این داستان به قلم حسام سمیر زاده، داستان دو دوست صمیمی را روایت می کند که در دل یک پرونده فوتبالی دچار مشکل مالی و جنایی می شوند.

همچنین در 19 مردادماه فیلم «رزی آبادان» ساخته حمیدرضا آذرنگ در 48 ساعت گذشته در سینماها اکران شد و 190 میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم داستان خانواده مصعب شارشیدا (محسن تنبنده) متشکل از پنج نفر را روایت می کند که در آستانه عید مشغول خرید هستند و مادر خانواده برای آرام کردن خانواده ناگهان با اتفاقی غیرمنتظره همه آنها را غافلگیر می کند. ..

در ادامه این گزارش می توانید آخرین آمار فروش فیلم و تعداد بینندگان را بر اساس اطلاعات وارد شده به سامانه مدیریت فروش و اکران فیلم مشاهده کنید.

فیلم سینمایی «پارتی پول» ساخته سعید السهیلی با 200 هزار بازدید و فروش 10 میلیارد تومانی هفته گذشته در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت.

فیلم سینمایی «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود عطیبابی با 197 هزار بیننده و فروش 9 میلیارد و 800 میلیون تومان در رتبه دوم گیشه قرار گرفت.

فیلم خجالت نکش 2 ساخته رضا مقصودی نیز در رتبه سوم گیشه قرار گرفت. این فیلم 82 هزار بازدید و فروش 4 میلیارد تومانی را به دست آورد.

فیلم سینمایی «6 صبح» ساخته مهران مدیری با 32 هزار بیننده و فروش حدود 2 میلیارد تومانی در رتبه چهارم گیشه قرار دارد.

فیلم یادگار جنوبی به کارگردانی حسین دومار و پدرام بورامیری با 27 هزار بیننده و فروش 1.5 میلیارد تومانی در رتبه پنجم گیشه قرار گرفت.

فروش فیلم های دیگر چگونه است؟
فیلم «تگزاس 3» در 59 روز اکران خود به فروش 174 میلیارد تومانی دست یافت و 50 هزار اکران شد.

فیلم سینمایی «تمساح خونین» در 137 روز اکران و 63 هزار نمایش به فروش 166.5 میلیارد تومانی دست یافت.

«مست عشق» در 92 روز اکران به فروش 117 میلیارد تومانی دست یافت و 40 هزار بازدید داشت.

فیلم «سال گربه» در 102 روز اکران خود به فروش 63.7 میلیارد تومانی دست یافت و 33 هزار اکران شد.

فیلم «خجالت نکش 2» در 51 روز اکران و 28 هزار نمایش به فروش 63 میلیارد تومانی دست یافت.

«بای بادی» در 134 روز اکران و با 30 هزار اکران، 46.530 میلیارد تومان فروخت.

«یادگار جنوب» در مدت 20 روز از اکران خود 7.2 میلیارد تومان فروخت و 5000 بار دیده شد.

«عطرآگین» در 55 روز اکران و با 5000 اکران، 5.4 میلیارد تومان فروخت.

«شور آشاگی» در 27 روز اکران و با 1300 اکران 960 میلیون تومان فروخت.

«پدرم روشن» در 48 روز اکران 960 میلیون تومان فروخت و 1500 بار دیده شد.

«روایت ناتمام سیما» طی 27 روز اکران و 1000 اکران، 790 میلیون تومان فروخت.

«کوچه ژاپنی ها» طی 51 روز اکران 146 میلیون تومان فروخت و 440 اکران داشت.

«این جمع قابل کنترل» در 41 روز اکران و 340 اکران به فروش 138 میلیون تومانی دست یافت.

در این آمار، اطلاعات مربوط به تعداد روزهای تماشا، تعداد نمایش و فروش هر فیلم به صورت مختصر و قابل فهم ارائه شده است. با توجه به این اطلاعات، به طور کلی می توان به موفقیت تجاری هر فیلم پی برد.

245245

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *