اخبار اخبار فرهنگی

یک ایرانی مجلل‌ترین خانه‌ی هالیوود را خرید

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری اخبار زندهروز دوشنبه 15 مرداد 1354 روزنامه الاخبار بورلی هیلز کالیفرنیا گزارش داد که یک ایرانی مجلل ترین خانه هالیوود را در یک حراج عمومی خرید. متن خبر به شرح زیر بود:

یک تاجر 60 ساله ایرانی به نام نصرالله افشانی برنده مزایده املاک کمدین معروف هارولد لوید واقع در هالیوود شد و خانه این کمدین آمریکایی را که یکی از مجلل ترین خانه های هالیوود محسوب می شود، خریداری کرد. مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار (بیش از 11 میلیون تومان).

یک تاجر ایرانی که دو سال است در آمریکا زندگی می‌کند، پس از پرداخت مبلغ هنگفتی برای خرید خانه‌ای که یکی از خانه‌های مجلل و قدیمی هالیوود به حساب می‌آید، در جمع خبرنگاران گفت: انگیزه‌اش برای خرید خانه این بازیگر معروف از او ناشی می‌شود. علاقه شدید به هنرپیشه دوران صامت که یک فیلم هالیوودی داشت. این تاجر ایرانی گفت که تصمیم دارد خانه را در حالت قبلی نگه دارد، اما در عین حال امکان فروش بخشی از زمین وجود دارد.

سو لوید گوستی، نوه 23 ساله هارولد لوید، گفت که او و متولیان املاک از سه شنبه شب [۷ مرداد ۵۴] او گفت که آنها تصمیم خواهند گرفت که آیا این معامله را تایید کنند یا خیر، خانواده هارولد لوید مجبور شدند این ملک 6 هکتاری را که زمانی محل برگزاری مجلل هالیوود بود، به دلیل بدهی به بانک بفروشند.

لوید در این خانه میزبان ستارگان موفق هالیوود مانند مری پیکفورد، داگلاس فیربنکس و چارلی چاپلین بود.

خانه هارولد لوید به سبک رنسانس ایتالیا ساخته شده و دارای 44 اتاق و هفت باغ مجزا است. استخر این خانه بزرگ است و ابعادی مانند استخر المپیک دارد. این خانه مجلل دارای دوازده فواره و یک زمین گلف است.

ساختمان خانه یک سالن سینما نیز در خود جای داده است. این خانه درخت کریسمس بزرگی دارد که این بازیگر فقید هر ساله آن را با پنج هزار قطعه زیور آلات گرانبها تزئین می کند.

سایر شرکت کنندگان در حراج برنده این تاجر ایرانی ارزش خانه خریداری شده را 2 میلیون دلار اعلام کردند.

ن: قیمت این خانه 58 هزار تومان، به دلار: 92 میلیارد و 800 میلیون تومان.

25957

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *