اخبار اخبار ورزشی

یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

تبلیغات بنری


ایمان گدرزی; معتبرترین لیگ های اروپایی از این هفته آغاز به کار کرده اند و اکنون باید در آغاز یک فصل هیجان انگیز دیگر فوتبال در جهان باشیم. یکی از جذابیت های تماشای مسابقات اروپایی برای ما حضور بازیکنان ایرانی در سطح فوتبال جهان است که متاسفانه هر فصل از تعداد آنها کاسته می شود. انتقال مهدی طارمی به اینترمیلان ایتالیا اتفاق مهمی بود و درخشش نسبی او در رقابت های پیش فصل نیز این امید را ایجاد کرد که ستاره فوتبال ایران بتواند در یکی از بزرگترین تیم های جهان دوران موفقیت آمیزی داشته باشد. اما به نظر می رسد جدای از این اتفاق مهم، فوتبال ایران یکی از بدترین شرایط 25 سال اخیر را در بحث صدور عنوان و معرفی بازیکنان به لیگ های معتبر اروپایی پشت سر می گذارد. در شرایطی که بازی های کشورهایی مانند روسیه، بلژیک و ترکیه از 2 تا 3 هفته پیش آغاز شده است، لیگ برتر انگلیس، لیگ ایتالیا و لیگ اسپانیا نیز از این هفته آغاز می شود و بازیکنان لژیون ایران نیز به دنبال فرصتی هستند تا برای تیم های خود بازی کنند.

در شرایطی که بازی های اکثر لیگ ها در آستانه شروع است، بسیاری از بازیکنان لژیون ایران مانند سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، عارف غلامی و سعید مهری وضعیت مشخصی ندارند و هنوز با تیم جدیدی به توافق نرسیده اند.

طارمی تنها مشوق است!

در این فصل از بین پنج لیگ معتبر اروپایی فقط یک بازیکن خواهیم داشت. مهدی الطریمی مهاجم بوشهری که به تازگی پس از پایان مصدومیتش به تمرینات اینتر بازگشته است، امیدوار است در هفته اول لیگ ایتالیا برای اولین بار در یک بازی رسمی به میدان برود. انتره ها شنبه ساعت 20 به مصاف جنوا می رود و باید ببینیم اینزاگی روی طارمی ریسک می کند یا خیر.

بازار ایران در بلژیک و پرتغال رکود است!

ترامی و چند مرد مردد!

در ده فصل اخیر حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های پرتغال و بلژیک به یک امر عادی تبدیل شده است. اما به نظر می رسد بازار نمایندگی در این دو کشور دیگر خریدار ندارد. در این سال ها بازیکنانی مانند امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند، پیام نظام، محمد محبی، شهریار مقانلو، جعفر سلمانی و … در پرتغال بازی می کردند اما حالا به نظر می رسد بازار بازیکنان ایرانی در آنجا کند شده است. حتی بلژیک هم دیگر بهشت ​​ایرانیان نیست. کشوری که روزگاری پذیرای بازیکنانی چون علی گلی زاده، کاوه رضایی، میلاد محمدی، سعید عزت الله، امید ابراهیمی و… بود، حالا تنها یک بازیکن از کشورمان دارد؛ این در حالی است که این تیم به عنوان یک بازیکن در این رقابت ها حضور دارد. اللهیار صیادمنش که زمستان گذشته به وسترلو پیوست.

میلیونر مردد بود

ترامی و چند مرد مردد!

غم انگیز وضعیت لژیون این است که ستاره هایی که پرچم ایران را در لیگ های معتبر به اهتزاز در می آوردند، حالا یا لیگ های نسبتا معتبر را ترک کرده اند یا در حال افول هستند. بدون شک بهترین نمونه آن سردار آزمون است که در لیگ امارات به شباب الاهلی پیوست و اولین گل خود را مقابل سپاهان به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و هلند را دارد بلاتکلیف است. درباره او هر از چند گاهی به احتمال حضورش در بوندسلیگا یا لالیگا آلمان اشاره می شود، اما در حالی که تا یکی دو هفته آینده تمام لیگ های اروپایی آغاز می شود، خبرهای رسمی از توافق کاپیتان تیم ملی با باشگاه خاصی حاکی از آن است. هنوز منتشر نشده است از سوی دیگر، سامان کادوس بازیکن برنتفورد برای دومین تابستان متوالی کنار گذاشته شد و بعید است این بار در آخرین لحظه به جمع زنبورها بازگردد. آخرین خبر از القدوس، احتمال انتقال به میدلزبرو در لیگ برتر انگلیس است.

مرا لژیون صدا کن!

طارمی و چند مرد مردد!

اگرچه پرتغال و بلژیک دیگر برای لژیونرها رونق ندارند، اما لیگ روسیه با آغوش باز پذیرای استعدادهای ایرانی است. حالا به جای اینکه بازیکنانمان را در تیم هایی مثل بایرن مونیخ یا فولام ببینیم، باید در بین تیم های روسی یا قبرسی به دنبال نام آنها باشیم! امروز بازیکنانی مثل محمد محبی، محمد قربانی، سعید سحرخیزان، کسری طاهری، محمدجواد حسین نژاد و… بقیه در لیگ هایی مثل ترکیه، یونان، قبرس و … هستند. جاهایی که نمی توانی آنها را ببینی، جاهایی که آینده ای در آن وجود نخواهد داشت و فقط نام لژیون بر تو برچسب زده می شود!

257251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *