اخبار اخبار اقتصادی

یک پیش‌بینی مهم از وضعیت بازار سرمایه/ بورس توقع حل این سه بحران در دولت جدید را دارد

تبلیغات بنری


فاطمه نیک مقصود- از زمان تایید سمت مسعود مازیکیان به عنوان رئیس بازار ارز و ارز، واکنش های روحی و روانی امیدوارکننده ای نسبت به این انتخاب به وجود آمد و بازار مالی از این تزریق خون مثبت به بدن ضعیف خود بی بهره ماند. اگرچه شوک بنیادی که بازار سرمایه از مرداد 1398 در معرض آن قرار گرفته است، اقدامات جدی تری برای اصلاح آن می طلبد، اما روزنه امید جدیدی به روی این بازار گشوده شده است.

با اعلام نتایج انتخابات، بازار سرمایه تنها در یک روز رشد فزاینده ای را تجربه کرد. تداوم این رشد، هرچند کم عمق در روزهای آینده، امید را در دل سهامداران زنده کرده است که زمان تغییر روابط فرا رسیده است. اعلام مخالفت تیم اقتصادی دولت چهاردهم با موضوع قیمت گذاری دستوری را می توان مهمترین عامل در بهبود وضعیت بورس دانست. با این حال، واکنش‌های فعلی روانی است زیرا هنوز بخش واقعی اقتصاد تغییر نکرده است.

فردین آقابزرج کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار الخبرآنلاین، تحلیل و انتظارات خود از وضعیت فعلی این بازار را اینگونه بیان کرد و گفت: انتظار بورس برای بازدهی کوتاه مدت قطعا با انحرافات و خطاهایی همراه خواهد بود. به خصوص در شرایطی که اقتصاد نیز با فضای سیاسی ادغام شده است، اگر انتظار می رود عده ای می گویند با انتخاب آقای پزشکیان بازار به طور ناگهانی 80000 واحد رشد می کند، این حداقل اشتباه است. ، در شش ماه آینده اتفاق خاصی نمی افتد.

آقا بزرگی ادامه داد: انتظار می‌رود تا زمانی که تیم اقتصادی معرفی نشده و برنامه‌های عملیاتی و توانایی مذاکره آن تغییری در نوع حاکمیت فعلی که در آن سود شرکت‌ها دستکاری می‌شود، تغییر نکند، بازار در شرایط متعادل باقی بماند و وجود داشته باشد. رشد قابل توجهی ندارد

این کارشناس بازار سرمایه تایید کرد: بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها از درصد نقدینگی بالا، بازدهی بلندمدت بالا و قابلیت و توانایی ایجاد سبد در صنایع مختلف برخوردار است و بورس همیشه بازار پیشرو بوده است. رکوردهای قبلی این بازار از سال 1395 نشان می دهد که شاخص کل ما 70000 واحد بوده، اکنون 2200000 واحد است و حدود 30 برابر رشد داشته است که در هیچ بازار دیگری معادل نیست، بنابراین پتانسیل پیش رو را در میان و بلند می بینم. مدت، اصطلاح. وضعیت.

وی افزود: انتظار بازار سرمایه از پزشکیان و تیم اقتصادی بالقوه ایشان حل معضل کلی قیمت گذاری دستوری و نرخ سود بانکی و افزایش آن و انتشار نامحدود و تصادفی اوراق در بازار سرمایه بود و این یک مشکل بود. حل مجموعه ای از چالش های پیش روی بازار به گفته متولیان اقتصادی در دولت سیزدهم در اولویت نبود و به نظر می رسد برای تامین نقدینگی و کاهش کسری بودجه تعهدی به رفع این نگرانی ها نداده است.

آقابزیرجی تاکید کرد: حل مشکلاتی مانند نرخ ارز، نصف اختلاف آن با نرخ ارز آزاد و قیمت گذاری قیمت خوراک پتروشیمی و پالایشگاهی از نقاط ضعفی بود که برطرف نشده بود و انتظار می رود دولت جدید تدابیری اتخاذ کند. حل این حوادث

این کارشناس بازار مردم را به نگاه واقع بینانه دعوت کرد و گفت: واکنش های هیجانی بازار دوام ندارد و تا زمانی که وزرا و مدیران ذیربط تثبیت نشوند و فرصت کافی برای اجرای نظرات خود نداشته باشند، نباید انتظار تغییر مثبت داشته باشیم.

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *