۱۰ فیلم برتر ۱۰ سال اخیر با موضوع «آخرالزمان زامبی»
اخبار اخبار فرهنگی

۱۰ فیلم برتر ۱۰ سال اخیر با موضوع «آخرالزمان زامبی»

تبلیغات بنری


به گزارش -، از فیلم های ترسناک صامت دهه 1930 تا فیلم کلاسیک «شب مردگان زنده» ساخته جورج ای. رومرو در سال 1968 و همچنین موج اخیر فیلم های زامبی، این موجودات مرده مدت هاست که مخاطبان را مجذوب خود کرده است.

به گزارش فرادید، از سال 2015 فیلم‌های جالبی درباره زامبی‌ها در سراسر جهان تولید شده است. برای مثال، موزیکال بریتانیایی «آنا و آخرالزمان» ترکیبی از یک کمدی موزیکال کریسمس با آخرالزمان زامبی‌ها یا فیلم استرالیایی «محموله» است بر اساس نوعی رئالیسم که تجربه درونی و فردی را در طول یک آخرالزمان زامبی به شیوه ای عمیق و سرگرم کننده بررسی می کند.

در زیر لیستی از ده فیلم زامبی ده سال گذشته را مشاهده می کنید.

1. مرده نمی میرند

این فیلم با بازی بیل موری، آدام درایور، سلنا گومز، تیلدا سوینتون و آستین باتلر، از زمان اکران خود در سال 2019 موفق بوده است، اما همچنان یکی از فیلم های کمتر دیده شده جیم جارموش است. این فیلم با ترکیب ژانرهای زامبی و بیگانه با شوخ طبعی خاص جارموش، به دلیل تفاوت های فراوانی که با دیگر فیلم های زامبی دارد، ممکن است برای مخاطب خاص جذاب باشد.

داستان فیلم حول محور یک رویداد کیهانی اسرارآمیز در شهر کوچک سنترویل می‌چرخد که باعث می‌شود مردگان از قبر خود بلند شوند. سبک طنز جارموش در این فیلم با قراردادهای ژانر و انتظارات مخاطب بازی می کند و فیلمی کاملا غیرقابل پیش بینی خلق می کند. دیالوگ ها عمدا خشک و اغلب احمقانه هستند تا فضای سورئال و دنیای منحصر به فرد این فیلم را تقویت کنند. فیلم علاوه بر این مضامین عجیب، حاوی نقدهای اجتماعی جالبی نیز درباره مصرف گرایی و تخریب محیط زیست است.

2. شب دنیا را می خورد

این یک فیلم ترسناک فرانسوی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی دومینیک روچر و بر اساس رمانی از پیت آگارمن است. فیلم نگاهی درون‌نگر به ژانر زامبی دارد و به انزوای دیوانه‌کننده در چنین رویدادی می‌پردازد. شخصیت سام (با بازی آندرس دانیلسن) نوازنده ای است که پس از یک مهمانی در آپارتمانی در پاریس از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که همه به جز او تبدیل به زامبی شده اند. در حالی که در تنهایی و انزوا گیر کرده است، سعی می کند بهترین تجربه ممکن را از انزوای خود داشته باشد.

از ساختن آلات موسیقی از اشیاء موجود در آپارتمان گرفته تا خطر تماس با گربه. این فیلم به بررسی روش‌های مختلفی می‌پردازد که سم با انزوا کنار می‌آید. این تمرکز بر جنبه های روزمره زندگی در دنیای پسا آخرالزمانی، برداشت جدیدی از این ژانر ارائه می دهد. این فیلم با پیچش داستانی قوی در پایان، حس وحشتناکی را در بیننده ایجاد می کند. این فیلم تقریباً هیچ یک از هیجان‌های سنتی زامبی را ندارد و بیشتر به یک درام تاریک و آزاردهنده تبدیل می‌شود.

10 فیلم برتر 10 سال گذشته تحت عنوان

3. خانواده عجیب و غریب خانواده عجیب: زامبی برای فروش

این یک فیلم کمدی کره ای محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی لی مین جائه است. این فیلم درباره خانواده پارک است که پمپ بنزینی را در دهکده ای دورافتاده اداره می کنند. زندگی آنها زیر و رو می شود وقتی مردی عجیب و غریب را پیدا می کنند که معلوم می شود یک زامبی است که از طریق آزمایش های دارویی غیرقانونی انجام شده توسط یک شرکت داروسازی به این وضعیت آورده شده است. این زامبی که “جونگبی” نام دارد بی ضرر و حتی نوازشگر است و خانواده پارک تصمیم می گیرند او را به عنوان حیوان خانگی پذیرفته و از شرایط خاص او به نفع خود استفاده کنند.

هنگامی که پدر خانواده گاز گرفته می شود و جوانی خود را به دست می آورد، خانواده پارک شروع به فروش «گاز زامبی» به عنوان داروی جوان سازی برای سالمندان روستا می کنند. هر یک از اعضای خانواده واکنش های متفاوتی نسبت به موقعیت نشان می دهند که خود باعث ایجاد تنش کمدی می شود. این فیلم با وجود لحن کمدی اش، ایده های جدی مانند خانواده و اجتماع را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

10 فیلم برتر 10 سال گذشته تحت عنوان

4. ارباب

اگر آزمایش‌های انسانی انجام‌شده توسط نازی‌ها باعث شیوع زامبی شود، چه می‌شود؟ پاسخ این سوال عجیب را فیلم علمی تخیلی و ترسناک The Master (2018) داده است. این فیلم درباره گروهی از سربازان آمریکایی است که در شب قبل از حمله نهایی به آلمان، پشت خطوط دشمن در فرانسه اشغالی فرود می آیند. ماموریت آن‌ها برای نابود کردن مقر فرماندهی آلمان وقتی متوجه می‌شوند که نازی‌ها در حال تولید نوعی ابرسرباز هستند، چرخشی وحشتناک به خود می‌گیرد.

وحشیگری جنگ و فرض هرج و مرج محصور شدن با زامبی های نازی ترکیب شده و فضای تنش دائمی را ایجاد می کند. حضور زامبی‌ها «استاد» را که در نگاه اول شبیه یک فیلم جنگی به نظر می‌رسد، به یک فیلم علمی تخیلی وحشتناک پر از خون و خون تبدیل می‌کند. این فیلم صحنه های اکشن هیجان انگیزی در سراسر فیلم دارد و مرز بین ژانر پسا آخرالزمانی و فیلم جنگی را محو می کند.

5. آنا و آخر دنیا

اگرچه آنا و آخرالزمان ممکن است بیشتر طرفداران کمدی های موزیکال را هدف قرار دهد تا طرفداران فیلم های زامبی، یکی از مبتکرانه ترین فیلم ها در ژانر زامبی در سال 2015 است. این فیلم در شهر کوچک اسکاتلند لیتل هاون در طول کریسمس می گذرد. زمانی که آنا و دوستانش ناگهان خود را در حال مبارزه برای بقا می بینند. آنا (با بازی الا هانت) نوجوانی است که از زادگاهش به ستوه آمده و قصد دارد قبل از رفتن به دانشگاه یک سال مرخصی بگیرد. اما حمله زامبی ها همه چیز را تغییر می دهد.

10 فیلم برتر 10 سال گذشته تحت عنوان

آخرالزمان زامبی ها در این فیلم به عنوان پس زمینه ای برای توسعه شخصیت استفاده می شود. اگرچه این فیلم یک کمدی است، اما جنبه دراماتیک پایان جهان را نیز به تصویر می‌کشد و آنا متوجه می‌شود که زندگی قدیمی خود را از دست خواهد داد و در طول مسیر رشد عاطفی خود را با مشکل مواجه می‌کند. این فیلم بین ژانرهای زامبی، موزیکال، کمدی، ترسناک و درام تعادل برقرار می کند و آن را به اثری چند لایه تبدیل می کند که هم سرگرم کننده و هم تحسین برانگیز است.

6. کالا

در حالی که بیشتر فیلم‌های زامبی قهرمانانی را نشان می‌دهند که تلاش می‌کنند از یک آخرالزمان جان سالم به در ببرند، «محموله» درام بقا را تغییر می‌دهد و می‌پرسد برای کسی که قبلاً گاز گرفته شده و می‌خواهد از شخص دیگری محافظت کند چه اتفاقی می‌افتد؟ مارتین فریمن در این درام استرالیایی پسا آخرالزمانی محصول 2017 به کارگردانی بن هولینگ و یولاندا رامکه در نقش اندی بازی می کند. تنها 48 ساعت تا تسلیم شدن او به عفونت زامبی باقی مانده است، یک پدر باید مکانی امن برای دختر کوچکش، رزی پیدا کند.

7. هیولاهای کوچک

هیولاهای کوچک یک فیلم کمدی ترسناک محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی آب فورسایت است. لوپیتا نیونگو در این فیلم نقش لیدی کارولین را بازی می کند. یک مربی جذاب و خوش بین مهدکودک، بچه های کلاسش را در بدترین روز ممکن به سفر می برد. الکساندر انگلستان نقش دیو را بازی می کند. یک نوازنده شکست خورده داوطلب می شود تا خواهرزاده خود را در این سفر همراهی کند. این سفر زمانی به یک ماجراجویی ترسناک تبدیل می شود که زامبی ها به طور ناگهانی در یک مرکز نظامی در کنار باغ وحش پخش می شوند و دو بزرگسال باید از کودکان محافظت کنند. این فیلم هوشمندانه معصومیت و شوخ طبعی کودکان را با واقعیت تلخ یک آخرالزمان زامبی ترکیب می کند.

8. #زنده

فیلم ترسناک Alive This Korean (2020) به انزوا و بقا در دنیای دیجیتال می پردازد. داستان حول محور جان وو می‌چرخد که وقتی ناگهان وحشت زامبی‌ها به سئول حمله می‌کند، خودش را تنها و در آپارتمانش محبوس می‌بیند. با منابع محدود و عدم تماس با افراد دیگر برای مدت طولانی، تجربه قهرمان داستان از حبس و ناامیدی به طرز قابل توجهی قابل درک است.

10 فیلم برتر 10 سال گذشته تحت عنوان

علاوه بر این، پیشرفت ناگهانی جان وو از یک مرد جوان غیرمسئول به یک بازمانده مصمم و مسئول بخش اساسی داستان است. هنگامی که او با یک بازمانده دیگر روبرو می شود، تعامل آنها لحظاتی از امید و ارتباط انسانی را در میان هرج و مرج به ارمغان می آورد و همکاری آنها قدرت همبستگی را نشان می دهد. فیلم تعادلی بین صحنه های اکشن شدید و لحظات درون نگری برقرار می کند.

9. قطار به بوسان

تریلر کره ای قطار بوسان (2016) به دلایل خوبی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. این فیلم به کارگردانی یون سانگ هو، عمدتاً در یک قطار سریع السیر که از سئول به بوسان در حال حرکت است و سوک وو و دختر جوانش سوآن را دنبال می کند، اتفاق می افتد. با وجود استفاده از کلیشه‌های ژانر، چیزی که این فیلم را از فیلم‌های کلاسیک اکشن زامبی متمایز می‌کند، تمرکز شدید آن بر رشد شخصیت و تفسیر اجتماعی درباره خودخواهی است.

شخصیت ها متنوع و خوب نوشته شده اند، از یک تاجر خودخواه و ثروتمند گرفته تا یک زن باردار و همسر محافظش، گروهی از بازیکنان بیسبال دبیرستانی و غیره. هیچ چیز یکدستی در این فیلم وجود ندارد. روابط بین این شخصیت ها در قطار به داستان عمق می بخشد و همچنین راه های خلاقانه زیادی را برای ساخت صحنه های اکشن باز می کند. قهرمان این فیلم در ابتدا یک مدیر سرمایه گذاری خودخواه است که کم کم به قهرمانی دلسوز و شجاع تبدیل می شود.

10 فیلم برتر 10 سال گذشته تحت عنوان

10. One Piece of the Dead

این فیلم یک کمدی ترسناک ژاپنی (2017) است و یکی از خلاقانه ترین و سرگرم کننده ترین فیلم های ده سال اخیر به حساب می آید. این فیلم به خوبی از مضمون «فیلم در فیلم» استفاده می‌کند. داستان فیلم حول محور ساخت یک فیلم زامبی کم‌هزینه است که قرار است تنها در یک برداشت فیلمبرداری شود. اما ناگهان مرز بین واقعیت و خیال شروع به محو شدن می کند.

ساختار منحصر به فرد این فیلم یکی از جذاب ترین جنبه های آن است. سکانس آغازین و تک پلان بلافاصله توجه مخاطب را به خود جلب می کند و در ابتدای فیلم یک چرخش اصلی را ایجاد می کند. داستان گویی لایه ای و شوخ طبع این فیلم علاوه بر ایجاد حس لذت و شگفتی برای مخاطب، شوخی های آن را عمیق تر و تامل برانگیزتر می کند. فیلم پر از ترفندهای سینمایی است، با شخصیت‌ها و درگیری‌هایی که عمیق‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *