اخبار اخبار عمومی

۱۵ وزیر بهداشت در طول ۴۶ سال؛ از شعار «دو بچه کافی است» تا ممنوعیت کاشت مژه و ناخن برای پرسنل بیمارستانی

تبلیغات بنری


الهه جعفرزاده: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را نیز بر عهده دارد. این وزارتخانه از ابتدا تا چند سال پس از انقلاب با نام «وزارت بهداشت» فعالیت می کرد.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز 15 وزیر از جایگاه وزارت بهداشت حمایت کرده اند. اکنون با معرفی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آقای رئیس جمهور به شورای اسلامی، شمارش معکوس برای تایید صلاحیت وی آغاز شده است.

نام «محمدرضا ظفرقندی» به عنوان وزیر بهداشت در دولت چهاردهم در لیست شورای پزشکیان به شورای اسلامی وزیران ارائه شد و در انتظار رای اعتماد نمایندگان است. وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون دبیرکل جامعه اسلامی جامعه پزشکی ایران است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیر هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیأت امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی، مدیرکل سازمان نظام پزشکی ایران، عضو شورای عالی بیمه خدمات پزشکی، مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا، ریاست شورای عالی نظام پزشکی، جامعه جراحی عروق ایران و ایران انجمن علمی تروما از جمله سوابق محمدرضا ظفرکندی است.

به همین دلیل است که نباید نگاهی به سایر وزرای بهداشت در تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم:

همچنین بخوانید:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا به امروز/ مهمترین تغییراتی که در 7 دولت گذشته در جامعه زنان رخ داده است چیست؟

آموزش و پرورش کشور در دستان 24 وزیر در طول 46 سال است. از پدر آموزش و پرورش ایران تا سرکوب اعتراض معلمان و مخالفت با کنکور

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *