اخبار اخبار عمومی

۱۷ وزیر علوم تاریخ انقلاب اسلامی؛ از ستاره‌دار کردن دانشجویان تا اولین استیضاح دولت یازدهم

تبلیغات بنری


الهه جعفرزاده: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متولی اصلی هدایت و سیاستگذاری نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در ایران است. این وزارتخانه با قدمت طولانی در توسعه علمی و فرهنگی کشور نقشی حیاتی دارد و در جهت ارتقای جایگاه ایران در عرصه های بین المللی علم و فناوری گام برمی دارد.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز 17 وزیر وزارت علوم را بر عهده داشته اند. اکنون با معرفی وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس جمهور به شورای اسلامی، شمارش معکوس برای تایید صلاحیت وی آغاز شده است.

نام «حسین سیمای صراف» وزیر علوم در دولت چهاردهم در لیست هیات وزیران به شورای اسلامی مطرح شد و در انتظار رای اعتماد نمایندگان است.

سیما صراف هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می کند. او همچنین وکیل اصلی دادگاه و داور در اتاق بازرگانی ایران است. وی در سال 1392 به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب شد و در سال چهارم برای کتاب حوزه های علمیه رتبه اول را کسب کرد. از دیگر سوابق وی می توان به معاونت حقوقی و مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده وزارت عتف در کمیسیون ملی اشاره کرد. برای یونسکو

در این راستا نگاهی به مدیران سابق این وزارتخانه از ابتدای انقلاب اسلامی تا دولت سیزدهم حائز اهمیت است:

همچنین بخوانید:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا به امروز/ مهمترین تغییراتی که در 7 دولت گذشته در جامعه زنان رخ داده است چیست؟

آموزش و پرورش کشور در دستان 24 وزیر در طول 46 سال است. از پدر آموزش و پرورش ایران تا سرکوب اعتراض معلمان و مخالفت با کنکور

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *